08.12.2014

Jak gospodarować pieniędzmi?

Edukacja ekonomiczna w klasie 4.

 

5 grudnia uczniowie klasy czwartej uczestniczyli w zajęciach

z zakresu edukacji ekonomicznej

na temat: Nasz budżet, czyli jak gospodarować pieniędzmi?

wg scenariusza Krystyny Brząkalik.

Zajęcia przeprowadziła p. Beata Ulanowska - opiekunka SKO.

Na początku zajęć czwartoklasiści wymieniali swoje dochody i wydatki.

Miłym zaskoczeniem dla prowadzącej zajęcia było to,

że dochodem uczniów jest nie tylko kieszonkowe oraz pieniężne upominki od krewnych,

ale także zarabianie poprzez podjęcie pracy zarobkowej (oczywiście na możliwości dziecka).

Okazuje się, że czwartoklasiści nie boją się pracy i zrywali zarobkowo truskawki i  wiśnie.

SAM_4738.JPG

Czwartoklasiści planowali budżet Jacka.

 

Budżet to inaczej plan finansowy - zestawienie dochodów i wydatków

przygotowany na określony czas: tydzień, miesiąc, rok.

 

SAM_4740.JPG

Kolejnym zadaniem uczniów było sporządzenie budżetu Kasi tak, aby był on zrównoważony.

 

Gdy wydatki są równe dochodem, budżet jest ZRÓWNOWAŻONY.

Jeżeli wydatki są niższe od dochodów, w budżecie występuje NADWYŻKA.

Jeżeli wydatki są wyższe od niż dochody, w budżecie brakuje pieniędzy - DEFICYT.

 

SAM_4743.JPG

"Rady dla Tomka" - tak było zatytułowane ćwiczenie polegające zaplanowaniu budżetu Tomka.

Czwartoklasiści podawali propozycje dla Tomka:

Co zrobić, aby Tomek mógł zrealizować swoje marzenia?

SAM_4745.JPG

Uczniowie planowali swój tygodniowy budżet. Sprawdzali, czy jest on zrównoważony.

SAM_4747.JPG

Na zakończenie zajęć czwartoklasiści układali budżet domowy rodziny Kowalskich.

SAM_4742.JPG

Na podstawie budżetu Kowalskich uczniowie zastanawiali się,

czy rodzina może sobie pozwolić na nową pralkę.

 

stokrotkaCzwartoklasiści już sporo wiedzą o układaniu budżetu.

Oby w ich budżetach zawsze była nadwyżka.

203
Dodaj Komentarz
  • 8
  • 16
  • 10
Komentarze