17.04.2019

Odwiedziliśmy Warszawę

W dniach 08-11.04.2019 r. odbyliśmy pierwszą w historii Szkoły Podstawowej nr 1 wycieczkę do stolicy.

Organizatorem wyjazdu była Spółdzielnia Uczniowska „Złotówa” działająca w naszej szkole. Uczestnikami było 30 eskaowiczów działających w sklepiku szkolnym. Dzięki naszej pracy mieliśmy w ponad 50 % dofinansowany wyjazd. Swoją przygodę rozpoczęliśmy we wczesnych godzinach rannych. Po dotarciu na miejsce przywitaliśmy się z królową polskich rzek, a następnie popołudnie spędziliśmy w Centrum Nauki Kopernik. Wieczorem dotarliśmy do miejsca zakwaterowania, którym był obiekt hotelarski „Patron” w Centrum Zdrowia Dziecka.

imgimg

W kolejnych dniach zwiedzaliśmy Warszawę z przewodnikiem: spacerowaliśmy po Starym Mieście m.in. ul. Świętojańską, Kanonie, Krakowskim Przedmieściem, Rynkiem Starego Miasta. Obejrzeliśmy mury miejskie, pomniki:  Syrenki, Małego Powstańca, Szewca Jana Kilińskiego, Mikołaja Kopernika, Adama Mickiewicza, Józefa Piłsudskiego, Henryka Sienkiewicza. Widzieliśmy: Pałac Prezydencki, słynny hotel Bristol, Teatr Wielki Opery i Baletu, Ogród Saski oraz zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim: m.in. Alejami Ujazdowskimi, ulicą Nowy Świat oglądając ambasady, Sejm i Senat, Kancelarię Rady Ministrów, ministerstwa i urzędy państwowe.

imgimgimgimg

Podziwialiśmy panoramę stolicy z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki, przejechaliśmy się metrem, zawitaliśmy na Stadion Narodowy.

imgimgimgimgimg

W ciągu tych paru dni mieliśmy również zajęcia edukacyjne: w Zamku Królewskim, Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Łazienkach Królewskich, Telewizji Polskiej i Centrum Pieniądza NBP.

imgimgimgimgimgimgimgimgimgimg

Duże wrażenie wywarło na nas Lotnisko im. F. Chopina (dawne Okęcie), na którym z tarasu widokowego obserwowaliśmy przyloty i wyloty samolotów. Mieliśmy skalę porównawczą wielkości i codziennego działania lotniska, ponieważ miesiąc wcześniej odwiedziliśmy Port Lotniczy Zielona Góra – Babimost.

Każdy dzień rozpoczynaliśmy posiłkiem, a kończyliśmy dokazywaniem na wspaniale wyposażonym placu zabaw w Centrum Zdrowia Dziecka i udaniem się na smaczną, ciepłą  obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Pełni wrażeń i niezapomnianych przeżyć szczęśliwie wróciliśmy do Gubina.