25.02.2013

Już 100 tysięcy dzieci oszczędza w nowym SKO!

Koniecznie przeczytajcie ten artykul!!

100 tysięcy dzieci oszczędza z nowym SKO

Swoje pierwsze konto bankowe w serwisie bankowości elektronicznej SKO (www.sko.pkobp.pl) założył właśnie 100-tysięczny „SKO-wicz”. Do 31 marca trwa także kolejny konkurs SKO dla szkół, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody: tablice interaktywne, rzutniki multimedialne, laptopy i aparaty fotograficzne.

 

Obecnie z PKO Bankiem Polskim oszczędza już prawie 4,2 tys. społeczności szkolnych, co oznacza, że co czwarta szkoła podstawowa w Polsce prowadzi SKO.

- Aktywnie zachęcamy rodziców, dzieci i całe społeczności szkolne do czerpania korzyści, które płyną z uczestnictwa w nowym SKO. Uczniowie między 6. a 13. rokiem życia mogą uczyć się zarządzania swoim mini-budżetem oraz przedsiębiorczości, a to jest wiedza niezbędna w dorosłym życiu. Tym bardziej cieszy nas, że już 100 tysięcy dzieci założyło swoje pierwsze konto bankowe – podkreśla Małgorzata Kocoń, Dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

 

PKO Bank Polski organizuje także w ramach SKO cykliczne konkursy dla szkół - najnowszy pod hasłem „Zimowe Oszczędzanie z SKO” rozpoczął się 13 lutego. Mogą w nim wziąć udział szkoły podstawowe, które już posiadają lub w trakcie jego trwania założą bezpłatne SKO Konto dla Szkoły. Konkurs jest odpowiedzią na potrzeby uczestników programu SKO, którzy na co dzień dzielą się z Bankiem swoimi opiniami dotyczącymi Szkolnych Kas Oszczędności. Na najbardziej aktywne placówki czekają atrakcyjne nagrody: tablice interaktywne, rzutniki multimedialne, laptopy i aparaty fotograficzne. Nagrody otrzyma aż 114 szkół podstawowych z całej Polski. Konkurs potrwa do 31 marca 2013 r., a wybór laureatów nastąpi najpóźniej do 30 kwietnia 2013 r. Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej Banku pod adresem: https://www.pkobp.pl/uczniowie-i-studenci/szkolne-kasy-oszczednosci/konkursy/konkurs-zimowe-oszczedzanie-z-sko/

Systematycznie przyrastająca liczba dzieci i szkół oszczędzających z SKO potwierdza, że istnieje duże zapotrzebowanie na praktyczną edukację finansową skierowaną do najmłodszych, tak by w przyszłości potrafili świadomie zarządzać swoimi finansami. Nieustannie rozwijamy obszar młodego klienta, który jest jednym z elementów długoterminowej strategii Banku. Już wkrótce zaproponujemy kolejne, niespotykane na rynku rozwiązania - podkreśla Adrian Adamowicz, Dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.

Szkolne Kasy Oszczędności to największy i najstarszy program edukacji finansowej w Polsce. Od pokoleń zachęca najmłodszych do oszczędzania i zdobywania wiedzy z zakresu finansów. Dzięki zmianom w formule dokonanym na początku 2012 roku program stał się bardziej atrakcyjny dla najmłodszych. PKO Bank Polski stworzył pierwszy i jedyny w Polsce serwis bankowości internetowej dla najmłodszych - www.sko.pkobp.pl, który jest zrozumiały, bezpieczny i atrakcyjny graficznie dla dzieci. Umożliwia zakładanie wirtualnych skarbonek oraz zdobywanie specjalnych odznak, co jest świetną mobilizacją do oszczędzania.

 

W ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności PKO Bank Polski prowadzi szeroko zakrojoną edukację finansową – zarówno wśród dzieci, jak i rodziców czy nauczycieli. Bank zapewnia tym ostatnim wsparcie merytoryczne, dostarczając im pomoce dydaktyczne w postaci scenariuszy lekcyjnych, które zostały objęte honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej i 11 Kuratorów Oświaty z całej Polski.

Ponadto program Szkolnych Kas Oszczędności jest również obecny w Internecie. Z inicjatywy PKO Banku Polskiego powstała platforma blogowa Szkolne Blogi (http://www.szkolneblogi.pl/) - miejsce promujące ideę oszczędzania, stworzone z myślą o szkołach biorących udział w programie SKO. Już ponad 360 szkół prowadzi tu swoje autorskie blogi, wspólnie uczy się i wymienia doświadczeniami z zakresu przedsiębiorczości i edukacji finansowej. Z kolei profil SKO w serwisie Nasza Klasa ma już prawie 57 tysięcy fanów (http://nk.pl/sko). Filmy edukacyjne, wypowiedzi twórców i uczestników programu SKO, a także reklamy promujące program można znaleźć w dedykowanym kanale w serwisie youtube (http://www.youtube.com/SKOedu).

 

Bank publikuje i dystrybuuje także materiały edukacyjne dla dzieci, rodziców i nauczycieli, w tym między innymi bezpłatny poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”, w którym oprócz wywiadów, opowiadań oraz porad dzieci mogą również uczyć się zagadnień związanych z finansami poprzez rebusy, zagadki i krzyżówki. Na antenie radiowej emitowane są audycje radiowe „SKO – Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj”, promujące wśród najmłodszych ideę oszczędzania.

 

Artykuł pochodzi ze strony Banku PKO Bank Polski: http://www.pkobp.pl/aktualnosci/ogolnokrajowe/100-tysiecy-dzieci-oszczedza-z-nowym-sko/

2
Dodaj Komentarz
  • 26
  • 20
  • 18
Komentarze