Porozmawiajmy o …
Uczniowie kasy II rozwiązali rebus, którego hasło było tematem spotkania z opiekunem SKO.
W czasie rozmowy dzieci dowiedziały się, że pieniądzem może być wszystko, cokolwiek ludzie zaakceptują w tej roli. Nie zawsze pieniądzem były banknoty i monety – jak obecnie. Rolę pieniądza pełniły różne rzeczy np. sól, herbata, muszelki, zwierzęta, bursztyn, różne metale, paciorki czy kość słoniowa. Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z pieniądzem, którego nie widzimy – tak się dzieje, gdy płacimy na przykład kartą. W dalszej części spotkania uczniowie przystąpili do rozwiązania krzyżówki. Po jej rozwiązaniu otrzymali hasło – nazwę pieniądza, którym posługujemy się w naszym kraju. Polski pieniądz nazywa się złoty polski, a nie jak powszechnie i potocznie się mówi: złotówka (złotówka to jest moneta o wartości 1 zł).
Na zakończenie zajęć każdy z uczniów otrzymał wyklejankę cyferkowo – literową.
W takcie zajęć wykorzystano materiały z Przewodnika po finansach dla nauczyciela.