11.01.2019

Porozmawiajmy o …

Uczniowie kasy II rozwiązali rebus, którego hasło było tematem spotkania z  opiekunem SKO.

W czasie rozmowy dzieci dowiedziały się, że pieniądzem może być wszystko, cokolwiek ludzie zaakceptują w tej roli. Nie zawsze pieniądzem były banknoty i monety – jak obecnie. Rolę pieniądza pełniły różne rzeczy np. sól, herbata, muszelki, zwierzęta, bursztyn, różne metale, paciorki czy kość słoniowa. Współcześnie coraz częściej mamy do czynienia z pieniądzem, którego nie widzimy – tak się dzieje, gdy płacimy na przykład kartą. W dalszej części spotkania uczniowie przystąpili do rozwiązania krzyżówki. Po jej rozwiązaniu otrzymali hasło – nazwę pieniądza, którym posługujemy się w naszym kraju. Polski pieniądz nazywa się złoty polski, a nie jak powszechnie i potocznie się mówi: złotówka (złotówka to jest moneta o wartości 1 zł).

 Na zakończenie zajęć każdy z uczniów otrzymał wyklejankę cyferkowo – literową.

W takcie zajęć wykorzystano materiały z Przewodnika po finansach dla nauczyciela.

 

0
Dodaj Komentarz
  • 3
  • 4
  • 5