20.05.2018

Mali odkrywcy

"Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż mi, a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem.”
(Konfucjusz)
Jak nie zgubić radości poznawania, aktywności w odkrywaniu powiązań w świecie przyrody, kreatywności w tworzeniu rzeczy nowych?
Dzieci bardzo lubią eksperymentować. A doświadczenia pomagają im zrozumieć przyczyny i skutki zjawisk. Metoda eksperymentu uczy myślenia abstrakcyjnego, kształtuje myślenie krytyczne, pobudza ciekawość, zachęca do systematycznej nauki, zbierania informacji oraz motywuje do zajmowania się danym pojęciem. Trochę brzmi to naukowo, ale warto o tym wspomnieć.
16 maja nasze pierwszaki miały możliwość zabawić się w małego naukowca – badacza. Wcześniej, na informatyce samodzielnie poszukiwały w Internecie prostego, ciekawego doświadczenia przyrodniczego odpowiedniego dla młodszych dzieci. Spisały potrzebne materiały oraz sposób jego przeprowadzenia. W domu pod opieką rodziców przeprowadziły próbę swoich eksperymentów. Następnie w szkole po kolei zaprezentowały je i omówiły.
Dzieci przygotowały między innymi takie doświadczenia": “Magiczne jajko”, “Wulkan”, “Rosnący balonik”, “Znikająca woda”, “Niewidoczna błona”, “Pływający kompas”, “Balon jak magnes”, “Ciecz Newtona”, “Chemiczne jojo, czy też wędrujące żelki, a po podświetleniu kolorowa lampa dyskotekowa” oraz wiele innych. Zabawy było wiele, a nauka sama przyszła. Pierwszaki zachwycone. Efekty naszych doświadczeń widać na załączonych zdjęciach. Teraz dzieci zilustrują swoje doświadczenia i wyślą prace na konkurs Dzień Odkrywców, który przypada na 9 czerwca.
imgimgimgimgimgimgimgimg
6
Dodaj Komentarz
  • 16
  • 19
  • 17
Komentarze