06.11.2018

„Konferencja prasowa z wielkim podróżnikiem…”

Jak sprawdzić znajomość treści lektury w ciekawy, niestresujący ucznia sposób? Otóż, może w formie zabawy…  Wystarczy trochę wyobraźni, minimum kreatywności, szczyptę przygotowań. U nas to zadziałało, uczniom się spodobało, nieśmiałe dzieci uaktywniły się i chętnie zgłaszały, … ale od początku. Praca z lekturą „120 przygód Koziołka Matołka” obejmowała cykl zajęć.  Najpierw uczniowie tworzyli metryczkę książki, poznali krótki życiorys autora oraz tytuły innych jego książek. Następnie ustalili głównego bohatera i postacie drugoplanowe, czas i miejsce akcji . Opisywali Koziołka Matołka, wykonali jego portret i dokonali charakterystyki. Wyszukiwali przysłowia i powiedzenia związane z postępowaniem bohatera i różnymi sytuacjami podczas jego podróży. Ułożyli wspólnie plan wydarzeń, a na koniec starannie i profesjonalnie przygotowali się do przeprowadzenia konferencji prasowej z naszym bohaterem. W tym celu wykonali własne wizytówki redaktorów gazet, radia, czy telewizji oraz opracowali pytania. Nauczyciel przygotował strój koziołka, rekwizyty i studio. I zaczęło się. Każdy uczeń mógł być zarówno koziołkiem jak i redaktorem. To była przednia zabawa, gorąco polecam. Wychowawca 2b :)      

imgimgimgimgimgimgimg                           

7
Dodaj Komentarz
  • 8
  • 6
  • 4
Komentarze