To nie przypadek. Bank Pekao znacząco przyspieszył procesy cyfryzacji. Według stanu na koniec sierpnia tego roku z usług bankowości elektronicznej tej instytucji korzystało już aktywnie 3,2 mln klientów, co oznacza półtorakrotny wzrost w ciągu pięciu lat. Bank odnotował także całkowite odwrócenie struktury logowań - 8 na 10 użytkowników wykorzystuje w tym celu telefon. Sama tylko aplikacja PeoPay ma ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników i jest stale rozwijana. Jesienią 2021 r. wprowadzono jej najnowszą wersję, 4.0. Obok dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania giełdowe, klienci mogą kupować w aplikacji bilety komunikacji miejskiej czy płacić za parkowanie albo przejazd płatnymi autostradami. To odzwierciedla przyszłość usług finansowych, które dzięki nowoczesnym technologiom mogą wykraczać poza tradycyjny obszar, wpisując się jednocześnie w aktualne trendy. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków ma smartfon oraz korzysta z niego od cztery godzin dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów digitalowych.