04.01.2022
KAMPANIA "BIAŁA WSTĄŻKA" W NASZEJ SZKOLE
Po raz kolejny nasza szkoła włączyła się w promowanie ogólnoświatowej kampanii „Biała wstążka” mającej na celu przeciwdziałanie przemocy, szczególnie wobec kobiet.
W ramach szkolnych działań profilaktycznych skoncentrowaliśmy się na promowaniu właściwych postaw takich jak poszanowanie innych, reagowanie na przemoc i jej nie stosowanie, a także nauce zaangażowania społecznego
nasi uczniowie między innymi:
- odbyli rozmowy z wychowawcami na temat przeciwdziałania przemocy, brali udział w warsztatach z pedagogiem szkolnym „Bądź kolegą, nie dokuczaj”, „Wulgaryzmom mówimy stop”, „Porozumienie bez przemocy” podczas których uczyli się właściwych reakcji w sytuacjach narastających emocji i wspólnie szukaliśmy właściwych rozwiązań.
- przygotowana została tablica informacyjna „Biała wstążka” promująca ideę akcji oraz przekazująca informacje o miejscach i kontaktach, które warto znać będąc w sytuacjach trudnych.
-
samorząd uczniowski umożliwił uczniom przypięcie symbolicznej wstążki na znak solidaryzowania się z ideą kampanii o „przeciwdziałaniu przemocy”
-
w celu promowania właściwych wzorców będących najlepszym środkiem zapobiegającym przemocy, zorganizowano konkurs „Dżentelmen roku 2021/2022”, uczennice w każdej klasie wybierały klasowego dżentelmena (koleżeńskiego, kulturalnego, niosącego pomoc i będącego wzorem dla innych.
A oto lista tegorocznych „Dżentelmenów”naszej szkoły:
- Kl.1a Jakub Chodnik
-
Kl.1b Krzysztof Połomski
- Kl.2a Piotr Gutowski
-
Kl.2b Olaf Kosakowski
-
Kl.3a Dawid Wykowski
-
Kl.3b Sebastian Olender
-
Kl.3c Błażej Przygoda
-
Kl.4a Szymon Woźniak
-
Kl.4b Tymon Topa
-
Kl.5a Adrian Sztachański
-
Kl.5b Jakub Bugnacki
-
Kl.6a Bartosz Sapiński
-
Kl.7a Kacper Prusinowski
-
Kl.7b Piotr Skrodzki
-
Kl.7c Franciszek Zadroga
-
Kl.8a Bartłomiej Olachno
-
Kl.8b Karol Okoń
-
Kl.8c Cyprian Łuba
Wszystkie podjęte działania mają na celu promowanie wartości szacunku do innego człowieka, wyrażenie naszego sprzeciwu wobec agresji i przyczynienie się do reagowania na przemoc i wspieranie jej ofiar.

0
27