16.04.2013

Turniej kapitałowy dla klas 4-6

W dniach 05-13.11.2012r. odbyła się już piąta edycja szkolnego Turnieju Kapitałowego dla uczniów klas IV ? VI. Turniej skierowany był do uczniów zainteresowanych problematyką ekonomiczną, którzy chcieli poszerzać swoją wiedzę na temat funkcjonowania gospodarki rynkowej oraz idei przedsiębiorczości. Celem konkursu było połączenie elementów zabawy, rywalizacji z poszerzaniem wiedzy traktowanej jako inwestycją w rozwój swojego potencjału. Uczestnicy zostali zapoznani z zasadami funkcjonowania rynku kapitałowego i tajnikami gry giełdowej, zostali poinformowani o wirtualnym inwestowaniu pieniędzy. W Turnieju wzięło udział 10 uczniów z klas V ? VI.

ZASADY TURNIEJU:
1. Każdy uczestnik otrzymał wirtualne 10.000 zł, które należało zainwestować w dowolne formy kapitałowe zaproponowane przez organizatora.
2. Inwestycje obejmowały okres 1,5 tygodnia od 5 ? 13.11.2012r.
3. Propozycje wraz tabelami kursów, stawkami oprocentowania wkładów uczestnicy otrzymywali na tablicy ogłoszeń w klasie matematycznej oraz wyznaczeni uczniowie wraz z organizatorem codziennie systematycznie odczytywali z zasobów Internetu.
4. Na bieżąco wszyscy uczestnicy prowadzili notatki z wykorzystanymi zasobami codziennymi  inwestycji, a w dniu ostatnim po dokonaniu obliczeń z użyciem kalkulatora składali w zaklejonej kopercie do organizatora Turnieju.

Z przeprowadzonych rozmów z uczniami dowiedziałam się, iż uczniowie tak zaangażowali się emocjonalnie w turniej, iż codziennie korzystali z Internetu śledząc notowania giełdowe, wymieniali się spostrzeżeniami korzystając z prywatnego komunikatora gg oraz skrzynek emailowych.

Podsumowując inwestycje można stwierdzić, iż:
I MIEJSCE Lotarski Damian kl. 5
II MIEJSCE Fabian Lotarski kl.5
III MIEJSCE Oliwia Szczepankiewicz kl.5, Daria Eichberger kl.5

Wszyscy wyłonieni zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody podczas imprezy SKO pod hasłem ?Dzień z oszczędzaniem? w dniu 22.11.2012r.

Satysfakcję dało mi to, iż uczniowie po raz piąty bardzo chętnie wykorzystywali wiedzę matematyczną w inwestowaniu na giełdzie, korzystali z zasobów przeglądarki internetowej, a także świetnie korzystali z zasad funkcjonowania rynku kapitałowego.

Uczniowie codziennie korzystali z Internetu śledząc notowania giełdowe, następnie po zamknięciu giełdy następnego dnia na tablicy ogłoszeń prezentowane były wyniki poszczególnych spółek giełdowych, wówczas uczniowie obliczali swoje ewentualne zyski i straty.

0
Dodaj Komentarz
  • 21
  • 14
  • 20