21.09.2016

WYCIECZKA

WYCIECZKA DO STRYSZEJ BUDY

21 września uczniowie klas I-IV, uczęszczający na lekcje języka kaszubskiego,wzięli udział w wycieczce do Stryszej Budy. Przy bardzo sprzyjającej pogodzie dzieci zwiedziły dwa parki - Park Miniatur i Park Gigantów.

W pierwszej części wycieczki bajecznym pociągiem wybraliśmy się do Parku Gigantów, aby w dużej skali podziwiać owady i przyjrzeć się łudząco podobnym do żywych figurom leśnych zwierząt. Wśród drzew spotkaliśmy kolorowe krasniludki oraz zwierzęta lasu:dziki, łosie, sarny, jelenie i niedźwiedzia. Rozpoznawaliśmy również śpiewy naszych kaszubskich ptaków. W czasie wyprawy rozsiedliśmy się także w fotelach samolotu Tupolew i poczuliśmy się jak krasnoludki przy wielkich butach, filiżankach czy okularach.

W drugiej części wycieczki pan przewodnik oprowadził nas po miniaturowych makietachwielkich budowli z całego świata:Wieży Eiffla, Bramy Brandenburskiej, Łuku Triumfalnego, Białego Domu i wielu innych. Następnie podziwialiśmy z bliska podobizny zabytków architektury kaszubskiej i polskiej: pięknych pałaców, dworków i kościołów. Tuż obok budowli mogliśmy także spojrzeć na siebie z przymrużeniem oka w gabinecie śmiechu pełnym krzywych luster, dostać gęsiej skórki w zamku strachu i obejrzeć zwierzaki w mini-zoo.

Zwiedzanie parku łącznie z zabawą na placu zabaw i przerwą na posiłek zajęły nam 4 godziny. Humory dopisały. Zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy do Kożyczkowa.