STYCZNIOWY KONKURS MATEMATYCZNY
Zapraszam chętnych uczniów klas IV-VI do udziału w kolejnym etapie konkursu matematycznego.
MATEMATYKA I PIENIĄDZE
ZAD 1. Od 1 stycznia 2002 r. w części państw Unii Europejskiej funkcjonuje jednolita waluta euro. Jest siedem banknotów: o nominałach 5, 10 ,20, 50, 100, 200, 500 euro; monety 1 i 2 euro oraz 1,2, 5,10, 20, 50 eurocentów. (1euro = 100 eurocentów)
Jaką wartość mają przedstawione na rysunku monety i banknoty ?
ZAD 2. KURS EURO W KANTORACH w dn. 04. 04. 04.
|
skup |
sprzedaż |
GDAŃSK |
4,31 |
4,47 |
KATOWICE |
4,32 |
4,36 |
SZCZECIN |
4,26 |
4,42 |
ŁÓDŹ |
4,31 |
4,43 |
WARSZAWA |
4,27 |
4,46 |
KRAKÓW |
4,33 |
4,37 |
a) W którym mieście najkorzystniej tego dnia można było sprzedać euro w kantorze ?
b) W którym mieście tego dnia była największa różnica między skupem a sprzedażą euro ?
c) Ile musiał(a)byś zapłacić kupując 100 euro w Katowicach ?
ZAD 3. Wykres przedstawia, ile monet o danym nominale posiada Kasia w swojej skarbonce.
a) Oblicz, ile euro ma Kasia w swojej skarbonce.
b) Jaka jest waga skarbonki Kasi (z oszczędnościami), jeżeli pusta skarbonka waży 15 dag.
Wagę poszczególnych monet przedstawia tabelka
MONETY |
2 |
1 |
50 |
20 |
10 |
5 |
2 |
1 |
EURO |
CENTÓW |
CENTY |
CENT |
|||||
WAGA |
8,5 |
7,5 |
7,8 |
5,7 |
4,1 |
3,9 |
3,0 |
2,3 |
ZAD 4. Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1 zł, 50 gr i 20 gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było
w skarbonce?
ZAD 5. Kwotę 850 zł wypłacono banknotami 20 zł, 50 zł i 100 zł. Ile było banknotów każdej wartości, jeśli setek było 2 razy więcej niż pięćdziesiątek a dwudziestek o 4 mniej niż pięćdziesiątek i setek razem?
ZAD 6. Posiadamy kwotę równą dokładnie 2 zł 17 gr w dostępnych jednostkach monetarnych groszy (monety 1 gr, 2 gr, 5 gr), dziesiątek groszy (monety 10 gr, 20 gr, 50 gr), i złotych (monety 1 zł, 2 zł). Wypisz, jakie dokładnie kwoty na pewno można wypłacić z posiadanej sumy, niezależnie od posiadanego zestawu monet, z których składa się ta suma.
Rozpatrz wszystkie możliwości, uwzględniając różne możliwe zestawy monet składające się na posiadaną kwotę. Liczby monet w poszczególnych nominałach są dowolne.
Przykład: Z pewnością nie w każdym przypadku możemy wypłacić 1 zł 6 gr, bo takiej kwoty nie wypłacimy posiadając następujący zestaw monet: jedna moneta 2 zł + jedna moneta 10 gr + jedna moneta 5 gr + jedna moneta 2 gr.
Uwaga 1: Nie bierzemy pod uwagę wypłacenie 0 zł i 2 zł 17 gr.
Kartki z rozwiązaniami oddajemy opiekunowi SKO do 20.01.2012r. ( gabinet 42 )
ale ja chcę odpowiedzi
ale ja chcę odpowiedzi
ale ja chcę odpowiedzi
JA POWIEDZCIWE MI PLISKALKA
JA POWIEDZCIWE MI PLISKALKA
JA POWIEDZCIWE MI PLISKALKA