23.02.2013

JAK POMOGLIŚMY DZIECIOM Z CZADU?

W październiku 2012r. przystąpiliśmy do II edycji ogólnopolskiej akcji "Wszystkie Kolory Świata". Jest to globalny projekt UNICEF, w którym zadaniem uczniów było przygotowanie charytatywnych laleczek. Celem projektu jest: • kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury, • pokazanie uczniom, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne, • zebranie środków na ratowanie życia dzieci w Czadzie.

W ramach akcji „Wszystkie Kolory Świata” uczniowie przygotowywali charytatywne szmaciane laleczki UNICEF. Laleczki te są niezwykłe, bo symbolizują pomoc uczniów dla najbardziej potrzebujących dzieci na świecie. W akcję zaangażowani byli rodzice, dziadkowie i opiekunowie dzieci. Dzięki takiej "międzypokoleniowej" współpracy powstały małe, szmaciane dzieła sztuki. Laleczki zostały wystawione podczas styczniowego spotkania z rodzicami. Wśród nich można było dostrzec laleczki: Japonki, Indianki i te pochodzące z Afryki, a także laleczki polskie oraz wiele innych - ciekawych i niepowtarzalnych. Wystawa wzbudziła wśród zwiedzających podziw i zachwyt. Drogą głosowania, w którym wzięły udział wszystkie dzieci, zaproszeni rodzice oraz nauczyciele, wybrano laleczkę , która reprezentować będzie naszą szkołę w ogólnopolskim konkursie UNICEF. Weźmie ona udział w ostatnim etapie konkursu i na oficjalnej stronie UNICEF na Facebook’u będzie walczyła o nagrodę główną, którą jest koncert Majki Jeżowskiej w zwycięskiej szkole. Licytacja laleczek odbyła się podczas uroczystości szkolnej - ,,Spotkanie Międzypokoleniowe", na którą zaproszeni zostali rodzice, dziadkowie, Kabaret ,,Alebabki" ,działający przy Uniwersytecie III Wieku oraz Kombatanci. Wszystkie laleczki znalazły swoich opiekunów, a zebrana darowizna w wysokości 600 zł pozwoli na uratowanie życia 60 dzieci z Czadu. Powyższa kwota została wpłacona na konto UNICEF w dniu 22.02.2013r.

Akcja pomocy dzieciom z Czadu była czymś wyjątkowym i pozostanie w pamięci ….


A oto krótka fotorelacja z jej przebiegu.