17.03.2024

Nowoczesna bankowość

Wirtualni doradcy: czy sztuczna inteligencja zastąpi tradycyjne doradztwo finansowe?

Wirtualni asystenci czy doradcy to wsparcie dla klientów w dziedzinie bankowości. Niekoniecznie jednak odpowiedzi na pytania zadawane w bankowości elektronicznej czy w aplikacji mobilnej muszą być udzielane przez człowieka. Mogą być realizowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Technologia ta pozwoli bankom znacznie lepiej spełniać zróżnicowane oczekiwania klientów. Zwłaszcza że oczekują oni odpowiedzi często tu i teraz, nawet w środku nocy, w dzień wolny od pracy, a bot jest w stanie to zapewnić. Dzięki sztucznej inteligencji oraz technologii uczenia maszynowego ogromne ilości danych dotyczące klientów, pozostające w zasobach informacyjnych banków, będą mogły być szybciej analizowane, a następnie wykorzystywane do poprawy uwierzytelniania. 

10
Dodaj Komentarz
  • 12
  • 16
  • 22
Komentarze