Grosz- złotówka - fortuna
To temat zajęć z zakresu edukacji ekonomicznej przeprowadzonych w klasach I-III gimnazjum przez opiekunów SKO.
17 czerwca 2015r., nasi ukochani gimnazjaliści uczestniczyli w zajęciach, których głównym celem było stworzenie katalogu zasad pomagających w gromadzeniu oszczędności. Indywidualnie wypełniali mini test : " Jak oszczędzać", którego wyniki pokazały, jak każdy potrafi gospodarować swoimi środkami finansowymi i oszczędzać. Po krótkiej dyskusji nad wynikami mini testu, wspólnie formułowaliśmy zasady skutecznego oszczędzania. Oto przykładowe z nich:
1. powstrzymuję się od wydawania pieniędzy pod wpływem emocji, impulsu;
2. odróżniam realne potrzeby od zachcianek;
3. proszę rodziców o założenie konta w banku, na które będę wpłacał swoje oszczędności;
4. przeznaczam pewną stałą część kieszonkowego na oszczędności.
Są to przykładowe sposoby regularnego oszczędzania, wymagają jednak konsekwencji i odporności na pokusy. A na koniec wniosek najważniejszy, wypracowany na zajęciach - oszczędzanie nie jest wielką filozofią, każdy może sobie na to pozwolić!
Serdecznie pozdrawiam i głosik 6 na wpis zostawiam.
Bardzo ciekawy wniosek wypracowany na koniec zajęć. Dzięki oszczędzaniu uczniowie gimnazjum będą mogą w przyszłości spełniać swoje marzenia.
Jest: "Dzięki oszczędzaniu uczniowie gimnazjum będą mogą w przyszłości spełniać swoje marzenia."
Powinno być: Dzięki oszczędzaniu uczniowie gimnazjum będą mogli w przyszłości spełniać swoje marzenia.