14.02.2011
Nie można mieć wszystkiego
scenariusz lekcji
Cel:
Po zakończeniu zajęć dzieci powinny
wiedzieć, że nie można mieć wszystkiego, czego sie zapragnie,
rozumieć że członkowie rodziny maja różne potrzeby.
Formy pracy:
Teatrzyk, rozmowa z dziećmi, kolorowanie obrazka.
Co będzie potrzebne?
Pacynki lub kukiełki: dziecka, mamy, taty, innych osób.
Jak to zrobić?
Teatrzyk, w którym występują kukiełki lub pacynki. Przedstawienie dzieciom scenki:
mama, tata i dziecko idą na zakupy. Rodzice kupują różne produkty potrzebne dla
całej rodziny. Dziecko ogląda zabawki, w pewnej chwili dostrzega na półce
samochód, bardzo mu sie podoba. Prosi wiec rodziców, aby go kupili. Rodzice
mówią, że nie mogą go kupić. Dziecko zaczyna płakać ale rodzice nie ustepują.
Rzuca sie wiec na podłogę, płacze i krzyczy, _e maja mu kupić ten samochód.
Rozmowa z dziećmi. Próba znalezienia przez dzieci odpowiedzi na pytania:
- Jak myślicie, dlaczego rodzice nie chcą kupić dziecku tego samochodu?
- Co czuja, co myślą rodzice?
- Co czuje, co myśli dziecko?
- Co by sie stało gdyby wszystkie dzieci sie tak zachowywały?
- Co byście poradziły temu dziecku, rodzicom?
- Jakie rozwiązanie byłoby najlepsze dla dziecka i rodziców?
Praca z kolorowanka: oglądanie i kolorowanie obrazka
0
33