14.02.2011

Nie można mieć wszystkiego

scenariusz lekcji

                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

 

Cel:

imagesCA4Y4ANO.jpg

Po zakończeniu zajęć dzieci powinny

• wiedzieć, że nie można mieć wszystkiego, czego sie zapragnie,

• rozumieć że członkowie rodziny maja różne potrzeby.

 

Formy pracy:

Teatrzyk, rozmowa z dziećmi, kolorowanie obrazka.

Co będzie potrzebne?

Pacynki lub kukiełki: dziecka, mamy, taty, innych osób.

Jak to zrobić?

• Teatrzyk, w którym występują kukiełki lub pacynki. Przedstawienie dzieciom scenki:

mama, tata i dziecko idą na zakupy. Rodzice kupują różne produkty potrzebne dla

całej rodziny. Dziecko ogląda zabawki, w pewnej chwili dostrzega na półce

samochód, bardzo mu sie podoba. Prosi wiec rodziców, aby go kupili. Rodzice

mówią, że nie mogą go kupić. Dziecko zaczyna płakać ale rodzice nie ustepują.

Rzuca sie wiec na podłogę, płacze i krzyczy, _e maja mu kupić ten samochód.

• Rozmowa z dziećmi. Próba znalezienia przez dzieci odpowiedzi na pytania:

- Jak myślicie, dlaczego rodzice nie chcą kupić dziecku tego samochodu?

- Co czuja, co myślą rodzice?

- Co czuje, co myśli dziecko?

- Co by sie stało gdyby wszystkie dzieci sie tak zachowywały?

- Co byście poradziły temu dziecku, rodzicom?

- Jakie rozwiązanie byłoby najlepsze dla dziecka i rodziców?

 

• Praca z kolorowanka: oglądanie i kolorowanie obrazka

0
Dodaj Komentarz
  • 12
  • 25
  • 28