09.10.2018

Cudze chwalicie swego nie znacie

Pod koniec września uczniowie naszej szkoły podziwiali m.in. uroki Poleskiego Parku Narodowego, który znajduje się w naszym województwie lubelskim. Przeczytajcie i zobaczcie fotorelację z tej wyprawy....

Uczniowie naszej szkoły z klasy 2a i 2b wraz z nauczycielami uczestniczyli w wycieczce przyrodniczej do Poleskiego Parku Narodowego i Podziemi Kredowych w Chełmie. Pierwszym punktem wycieczki była wizyta w Ośrodku Dydaktyczno – Administracyjnym w Urszulinie. Tutaj dzieci obejrzały film pt. „Poleski Park Narodowy” oraz podpatrywały w specjalnych inkubatorach cykl rozwojowy żółwików oraz zapoznały się z czynną ochroną żółwia.

Następnie wraz z przewodnikiem udaliśmy się na przepiękną, a zarazem najstarszą ścieżkę przyrodniczą „Dąb Dominik”, gdzie korzystając z cudownej pogody poznawaliśmy piękno i bogactwo przyrodnicze Poleskiego Parku Narodowego. W lesie mieliśmy bliskie spotkanie z małą jaszczurką i wiewiórkami.

Zwiedziliśmy również Ośrodek Dydaktyczno – Muzealny Poleskiego Parku Narodowegow Załuczu Starym, w skład którego wchodzą: muzeum, wiata ekspozycyjna, ścieżka dydaktyczna „Żółwik” z oczkiem wodnym i ośrodek rehabilitacji zwierząt. Tutaj uczniowie mieli okazję poznać dawne życie mieszkańców poleskich wsi, ich oryginalne narzędzia, meble i sprzęty. Obejrzeli też wystawę poświęconą prehistorii i historii terenów PPN. Rozpoznawali różnorodne okazy zwierząt bytujących na terenie parku.

Kolejnym punktem programu były Podziemia Kredowe w Chełmie. Po drodze jednak, zmęczeni już trochę wycieczką, zjedliśmy pyszny obiad w restauracji i miło spędziliśmy czas na pobliskim placu zabaw. Na koniec dotarliśmy do Chełma. W podziemiach dzieci przekonały się, że skała na której leży miasto, jest niezwykła, a cały podziemny labirynt ma nawet kilkadziesiąt kilometrów długości i rozciąga się pod całą chełmską starówką. Jednak trasy, po których spacerowaliśmy były znacznie krótsze; przemierzyliśmy około 2 km. Wewnątrz oglądaliśmy wiele ekspozycji archeologicznych i górniczych. Mali odkrywcy wykazali się ogromną odwagą podczas spotkania z mieszkającym w podziemnych korytarzach duchem Bieluchem.

Po długiej wędrówce po podziemnej krainie wszyscy mieli ochotę na małe „co nieco” czyli przepyszne lody w pobliskiej lodziarni.

Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy do szkoły, a następnie do naszych domów. Niewątpliwie wycieczka była dla wszystkich wspaniałą lekcją przyrody, ekologii i niezapomnianą przygodą.