07.12.2017

Tu rządzi kot!

Bajka dla przedszkoli i dzieci klas I-III, objętych edukacją wczesnoszkolną.

img 

 

 

 

"Żeby być gotowym do rozwiązania problemów,

które niesie ze sobą dorosłe życie,

wpierw trzeba stawić odważnie czoło tym,

które złośliwie chcą nam popsuć dzieciństwo."imgimg

W miniony poniedziałek 4 grudnia 2017 roku gościliśmy w szkole aktorów z Teatru Kurtyna w Krakowie, którzy przedstawili młodym widzom niezwykły spektakl, opowiadający o tym, jak wspaniale jest odkrywać, że świat może być miejscem, którego będziemy mądrymi i szczęśliwymi mieszkańcami, cieszącymi się szacunkiem i uznaniem innych. Tytułowy bohater, spragniony wiedzy i dociekliwy kot powiódł widzów przez zabawną i pouczającą opowieść o wytrwałości, pracowitości, byciu uczciwym i sprawiedliwym. O tym, że złość czyni nas słabymi, a korzystanie z rad opiekunów powala na to, by dobro i prawda dawały nam szczęście.

imgimg

„Tu rządzi kot” to barwne, wypełnione muzyką przedstawienie, które w uroczy, zabawny, a zarazem prosty i adekwatny sposób, dostosowany realizacyjnie i treściowo do zróżnicowanego poziomu psychofizycznego młodych widzów, daje im możliwość poznania i zrozumienia podstawowych procesów społecznych, oraz wypracowania właściwego wobec nich modelu zachowania.

imgimgWartości wychowawczo-profilaktyczne 

/w oparciu o Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r./

profilaktyka zachowań ryzykownych (zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych, kształtowanie właściwego zachowania się w sytuacji 
zagrożenia, dobre i złe strony Internetu, niebezpieczeństwa użycia łatwo dostępnych lekarstw i używek, kształtowanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku wokół siebie, w miejscu nauki i zabawy. 

- edukacja zdrowotna (kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie,kształtowanie umiejętności analizy zjawisk przyrodniczych,

- relacje – kształtowanie postaw społecznych (kształtowanie wytrwałości w działaniu i dążeniu do celu, umiejętności właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, kształtowanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, rozpoznawania ich potrzeb, współpracy z innymi, z zachowaniem obowiązujących norm i reguł kultury osobistej, przygotowanie do sprawiedliwego i uczciwego oceniania zachowania własnego i innych ludzi, empatia i szacunek dla słabszych, pokora wobec autorytetów

wdrażanie kultury - przywiązania do wartości, właściwych norm i wzorców zachowań(komunikacja w różnych sytuacjach społecznych, język i kultura wypowiedzi, odróżnianie dobra od zła, zapobieganie dyskryminacji, szacunek do pracy i nauki, podtrzymywanie własnej wartości i uznanie dla ciekawości poznawczej, różne formy wyrażania emocji).

img

 

2
Dodaj Komentarz
  • 11
  • 4
  • 23
Komentarze