23.09.2018

PPROJEKTOR Wolontariat Studencki

W dniach od 10 do 14 września 2018r. gościliśmy w szkole grupę studentów z Warszawy, którzy poprowadzili tygodniowy projekt "Kreatywny przez technologie" w ramach różnych zajęć głównie informatycznych. Grupa docelowa: I grupa (klasa I-IV) i II grupa(V-VIII) Opiekunem wolontariuszy i koordynatorem projektu w szkole była psycholog Barbara Leszniewska.

img 

Dla uczniów naszej szkoły była to wspaniała przygoda i zabawa. Niezwykłe roboty, oprogramowania, drukarka 3D itp. wprowadziły ich w fascynujący świat nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Były to nie tylko lekcje samodzielnego programowania i użytkowania udostępnionych przez studentów urządzeń, lecz również wielka zabawa integrująca poszczególne zespoły klasowe. Poniżej plan zajęć, które już za nami oraz fotorelacja z działań dzieci we współpracy ze studentami.

imgimgimgimgimgimg

Rozkład zajęć w SP im. Jana Pawła II w Borkowie

PONIEDZIAŁEK

Zapoznanie (kim jesteśmy, skąd przyjechaliśmy i po co?) – ok. 5 minut

Kontrakt (wspólne ustalenie zasad i podpis pod nimi) – ok. 5 minut

Grupa I

Grupa II

Zabawy integracyjne – ok. 20 minut

- Tunel

- Słoń, mikser, toster

- Narysuj słonia

- Rekin

- Narysuj słonia

 

Zestawy BeCreo

- Krótki wykład

- Przejście wspólnie przez jeden ze scenariuszy np. inteligentny dom

 

- Wykład na temat zestawu BeCreo

- Indywidualna budowa układów i pisanie programów do nich

Ocena zajęć przez emotki

WTOREK

Szybkie przypomnienie kontraktu – ok. 5 minut

Grupa I

Grupa II

Zabawy integracyjne – ok. 20 minut

- Arka Noego

- Pif, paf

- Grupowa opowieść

- 1 prawda i 2 x fałsz o sobie

- Szybkie Kalambury (2 drużyny)

Robot Dash

- Krótki wstęp

- Grupowe wspólne programowanie

- Krótki wstęp

- Zabawa indywidualna

ŚRODA

Grupa I (9.00-11.00)

Grupa II (11.20-13.20)

Klocki Lego Mindstorms

- Filmik o klockach Lego Mindstorms - https://youtu.be/1daurLuLv8Y

- Rozpoczęcie budowy robotów

- Dokończenie i programowanie robotów

Wysokość podskoku jako poziom zadowolenia z zajęć

CZWARTEK

Grupa I

Grupa II

Zabawy integracyjne – do 20 minut

- Rekin

- Lustrzane odbicie

- Ryby w sieci

- Rozmowy kontrolowane

- Słoń, mikser, toster

- Ryby w sieci

Nauka – godzina kodowania https://hourofcode.com/pl/learn

- Tutorial Minecraft lub AngryBirds

- Zabawa indywidualna

- Wstęp do programowania – Python

- CodeCombat: stwórz własną grę!

- Zabawa indywidualna

 

PIĄTEK

Grupa I

Grupa II

Zabawy integracyjne – ok.20 minut

- Ludzie do ludzi

- Strojenie „żywego” robota

- Swoja definicja

- Strojenie „żywego” robota

Drukarka 3D i roboty

- Pokazanie korzystania z drukarki: włożenie filamentu do drukarki 3D i włączenie drukowania

- Prezentacja robotów zbudowanych z wydrukowanych elementów

- Pokazanie efektów pracy drukarki i pytanie konkursowe o nagrodę - wydrukowany element

Podsumowanie

- Ankieta podsumowująca projekt

- Namalowanie wspólnego obrazu

- Wręczenie pamiątkowych dyplomów

- Pamiątkowa fotografia

imgimgimgimgimgimg

Więcej informacji można znaleźć tutaj:

https://projektor.org.pl/projektor/

https://projektor.org.pl/projektor/nasza-metoda/

https://projektor.org.pl/projekty-wakacyjne/

imgimgimgimgimgimg

0
Dodaj Komentarz
  • 1
  • 7
  • 3