PPROJEKTOR Wolontariat Studencki
W dniach od 10 do 14 września 2018r. gościliśmy w szkole grupę studentów z Warszawy, którzy poprowadzili tygodniowy projekt "Kreatywny przez technologie" w ramach różnych zajęć głównie informatycznych. Grupa docelowa: I grupa (klasa I-IV) i II grupa(V-VIII) Opiekunem wolontariuszy i koordynatorem projektu w szkole była psycholog Barbara Leszniewska.
Dla uczniów naszej szkoły była to wspaniała przygoda i zabawa. Niezwykłe roboty, oprogramowania, drukarka 3D itp. wprowadziły ich w fascynujący świat nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Były to nie tylko lekcje samodzielnego programowania i użytkowania udostępnionych przez studentów urządzeń, lecz również wielka zabawa integrująca poszczególne zespoły klasowe. Poniżej plan zajęć, które już za nami oraz fotorelacja z działań dzieci we współpracy ze studentami.
Rozkład zajęć w SP im. Jana Pawła II w Borkowie
PONIEDZIAŁEK
Zapoznanie (kim jesteśmy, skąd przyjechaliśmy i po co?) – ok. 5 minut |
|
Kontrakt (wspólne ustalenie zasad i podpis pod nimi) – ok. 5 minut |
|
Grupa I |
Grupa II |
Zabawy integracyjne – ok. 20 minut |
|
- Tunel - Słoń, mikser, toster - Narysuj słonia |
- Rekin - Narysuj słonia
|
Zestawy BeCreo |
|
- Krótki wykład - Przejście wspólnie przez jeden ze scenariuszy np. inteligentny dom
|
- Wykład na temat zestawu BeCreo - Indywidualna budowa układów i pisanie programów do nich |
Ocena zajęć przez emotki |
WTOREK
Szybkie przypomnienie kontraktu – ok. 5 minut |
|
Grupa I |
Grupa II |
Zabawy integracyjne – ok. 20 minut |
|
- Arka Noego - Pif, paf |
- Grupowa opowieść - 1 prawda i 2 x fałsz o sobie - Szybkie Kalambury (2 drużyny) |
Robot Dash |
|
- Krótki wstęp - Grupowe wspólne programowanie |
- Krótki wstęp - Zabawa indywidualna |
ŚRODA
Grupa I (9.00-11.00) |
Grupa II (11.20-13.20) |
Klocki Lego Mindstorms |
|
- Filmik o klockach Lego Mindstorms - https://youtu.be/1daurLuLv8Y |
|
- Rozpoczęcie budowy robotów |
- Dokończenie i programowanie robotów |
Wysokość podskoku jako poziom zadowolenia z zajęć |
CZWARTEK
Grupa I |
Grupa II |
Zabawy integracyjne – do 20 minut |
|
- Rekin - Lustrzane odbicie - Ryby w sieci |
- Rozmowy kontrolowane - Słoń, mikser, toster - Ryby w sieci |
Nauka – godzina kodowania https://hourofcode.com/pl/learn |
|
- Tutorial Minecraft lub AngryBirds - Zabawa indywidualna |
- Wstęp do programowania – Python - CodeCombat: stwórz własną grę! - Zabawa indywidualna |
PIĄTEK
Grupa I |
Grupa II |
Zabawy integracyjne – ok.20 minut |
|
- Ludzie do ludzi - Strojenie „żywego” robota |
- Swoja definicja - Strojenie „żywego” robota |
Drukarka 3D i roboty |
|
- Pokazanie korzystania z drukarki: włożenie filamentu do drukarki 3D i włączenie drukowania - Prezentacja robotów zbudowanych z wydrukowanych elementów - Pokazanie efektów pracy drukarki i pytanie konkursowe o nagrodę - wydrukowany element |
|
Podsumowanie |
|
- Ankieta podsumowująca projekt - Namalowanie wspólnego obrazu - Wręczenie pamiątkowych dyplomów - Pamiątkowa fotografia |
Więcej informacji można znaleźć tutaj:
https://projektor.org.pl/projektor/
https://projektor.org.pl/projektor/nasza-metoda/
https://projektor.org.pl/projekty-wakacyjne/