22.10.2017

Oszczedzamy na wycieczki - Zwiedzamy Demianowską Jaskinię

Panie wychowawczynie uczniów klasy IIIA i III c zorganizowały w dniu 4.X.wspaniałą wycieczkę na Słowacje. Pieniążki na tę wycieczkę zbieraliśmy przez cały rok. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzenie Orawskiego Zamku.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzenie Orawskiego Zamku.

Skałę, na której go zbudowano, z jednej strony otaczają wody rzeki Orawy, z drugiej - szosa z Chyżnego do Dolnego Kubina. Przez większość swej historii zamek był własnością rodziny Turzów. Teraz mieści się tu muzeum, którego zwiedzanie trwało prawie dwie godziny. Oglądnęliśmy ekspozycje zamku dolnego, średniego i górnego oddanego dla zwiedzających po generalnym remoncie.

Następnym punktem było zwiedzenie Demianowskiej Jaskini Wolności (Demänovská Jaskyňa Slobody).

Stanowi ona część ogromnego podziemnego systemu krasowego w Dolinie Demianowskiej, pod Niskimi Tatrami. Zdobiona jest wyjątkowymi naciekami, dzięki którym zaliczana jest do najpiękniejszych jaskiń w Europie. Wrażenia były niesamowite - wspaniała, nie mająca sobie równych. Cała trasa to nieustanny zachwyt nad pięknem przyrody. Nawet nie wiemy kiedy trzeba było już kończyć zwiedzanie. Dzieci były zachwycone i nawet przez chwilę się nie nudziły. Po zakupie pamiątek udaliśmy siew drogę powrotną. Podziwialiśmy z okien autokaru panoramę masywów górskich Zachodnich i Niskich Tatr, Choczskich Wierchów, wodnego zbiornika Liptowska Mara. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy po godzinie 18.00 do Rabki.

Niestety wiecej zdjęć nie mogę dodać, bo coś mi "szalej" albo nie zapisuje, albo zapisuje albo usuwa automatycznie już wklejone itp.