29.05.2019

Wycieczka "Szlakiem piastowskim"

W dniach 13-15 maja 2019 roku uczniowie klas 5ed, 6a i 7b uczestniczyli w wycieczce „Szlakiem Piastowskim.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję poznać zabytki i współczesne obiekty Poznania.  Wycieczka zaczęła się na wyspie zwanej Ostrów Tumski. Tam uczniowie mieli okazję zobaczyć budynek Akademii Lubrańskiego oraz Katedrę.  Kolejnym etapem wycieczki był poznański Stary Rynek z jego największą atrakcją – koziołkami na wieży ratuszowej oraz Pomnik Koziołków. Na następny dzień udaliśmy się do Gniezna, gdzie podziwialiśmy Katedrę oraz słynne ,,Drzwi Gnieźnieńskie”. Katedra wybudowana w stylu gotyckim bardzo zaciekawiła nas swoim wnętrzem, pokazano nam  piękne ołtarze umieszczone w nawach bocznych oraz relikwie św. Wojciecha, zajmujące centralne miejsce kościoła.  Po zwiedzeniu katedry oglądaliśmy Drzwi Gnieźnieńskie. Pani przewodnik powiedziała, że są jedynymi w swoim rodzaju drzwiami na świecie, wykonanymi z brązu ok. 800 lat temu metodą wosku traconego. Drzwi zdobi osiemnaście scen z życia św. Wojciecha. W ostatnim dniu pojechaliśmy do Biskupina, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po biskupińskim grodzie. Zobaczyliśmy pale falochronowe sprzed 2 700 lat p.n.e.. Dowiedzieliśmy się  jak wówczas ludzie mieszkali, żyli, pracowali, spędzali swój czas. Poznaliśmy kolejne zagrody, jedną, ukazującą życie ludzi w okresie neolitu – 6 tysięcy lat p.n.e. oraz drugą, z czasów Mieszka I – X w. n.e. Wszyscy uważamy, że wycieczka było bardzo interesująca i udana , a humory  oraz pogoda nam dopisały.