21.08.2019

Co jeszcze było w minionym roku? LAPBOOK NA JĘZYKU POLSKIM

Klasy: V a oraz V b podczas lekcji języka polskiego, miały możliwość stworzenia własnych lapbooków, których wykonanie opierało się na przeczytanej lekturze Marka Twaina „Przygody Tomka Sawyera”.

Lapbooki to swego rodzaju „teczki tematyczne”, czy „książki stworzone na kolanie”. Zawierają najważniejsze informacje odnoszące się do lektury, jej bohaterów, a także wydarzeń zawartych w fabule. Stanowią zarówno ciekawy, jak i innowacyjny pomysł na omówienie pozycji książkowej. Oprócz tego aktywizują większość zmysłów podczas pracy z lekturą oraz urozmaicają przebieg lekcji języka polskiego. Uczniowie w trakcie pracy byli bardzo zaangażowani i niezwykle pomysłowi. Wymyślali różnego rodzaju zakładki, figury przestrzenne, w których umieszczali ciekawostki, zagadki i inne informacje dotyczące lektury. Efekty działań są rewelacyjne, przyciągają uwagę kolorystyką oraz innowacyjnością. Projekt sprawił dzieciom wiele radości i poszerzył wiedzę odnośnie przeczytanej powieści.
Prace piątoklasistów będzie można oglądać w Miejskiej Bibliotece Publicznej, do czego serdecznie zachęcamy.

img

img

img

img

 

6
Dodaj Komentarz
  • 8
  • 0
  • 5
Komentarze