31.07.2018

Co jeszcze było w minionym roku szkolnym? - Wycieczka w Pieniny

Dnia 9 września pojechaliśmy na wycieczkę klasową w Pieniny. Wspólnie z nami w wycieczce uczestniczyła klasa III D. Z Rabki wyjechaliśmy o godz. 7:50, przez cały czas towarzyszył nam bardzo miły Pan Przewodnik. Pierwszą atrakcją naszej podróży był rejs statkiem „Harnaś” po Jeziorze Czorsztyńskim, który trwał ok. 50 minut.

Podczas tego  spaceru "na wodzie" podziwialiśmy góry, zaporę wodną ZEW Niedzica, zamek Czorsztyn, zamek Niedzica oraz skansen Czorsztyński.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był  pięknie położony nad Dunajcem zamek w Niedzicy -  zwany również Dunajcem. Stoi na stromej skale i składa się z wieży, z kaplicy, niewielkiej części mieszkalnej i małego dziedzińca ze studnią głęboką na 90 m.  Z zamkiem związana jest legenda o Białej Damie o imieniu Brunhilda i Bolesławie Łysym . Podobno z zamkowej studni  dochodzi szeptanie  Brunhildy, a jej ducha w białych, zwiewnych szatach, co jakiś czas można spotkać przechadzającą się po murach lub dziedzińcu zamkowym. Przed nią zresztą ostrzega znak drogowy przed wejściem do zamku „Uwaga Duchy” lub jak kto woli „uwaga, tutaj straszy”.

Zwiedzanie zamku trwało ok. 40 min. Widzieliśmy fotografie, makietę przedstawiającą zamek na przestrzeni wieków oraz tarasy widokowe.

Pod zamkiem górnym znajdowało się więzienie, w którym podobno więziony był Janosik. Byliśmy też w sali tortur, gdzie widzieliśmy ogromny stół z łańcuchami, topór i dyby, w które zakuwano więźniów, my też sprawdziliśmy na sobie to niedzisiejsze urządzenie.

Z dwóch punktów widokowych rozciąga się wspaniały widok na okolicę: Pieniny, zaporę, zamek czorsztyński, a nawet Tatry.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po zaporze, na której podziwialiśmy urzekające malowidło 3D pt. „Moc żywiołów”- – prawda, że ciekawe!

Następną atrakcją przewidzianą na trasie wycieczki była przystań flisacka, skąd udaliśmy się do Sromowiec Niżnych, gdzie idąc Wąwozem Szopczańskim  podziwialiśmy piękny widok na Trzy Korony.

Wycieczka była wyjątkowa i atrakcyjna, piękno przyrody zachwycające, a dzieci mimo zmęczenia bardzo zadowolone !