09.02.2018

Przykład idzie z góry

Przedsiębiorcza Gmina => Przedsiębiorcza Szkoła => Przedsiębiorczy Nauczyciele => Przedsiębiorczy Uczniowie?

Jak nauczyć się oszczędzania, rzedsiębiorczości, planowania, pozyskiwania środków? Trzeba próbować?

A jak nauczyć się masz tego jako dziecko?

Najlepsza nauka to naśladowanie i przykład z góry.

Jednym z przykładów jest zależność Gmina => Szkoła => Nauczyciele => Uczniowie.

Na dowód tego niech posłużą aktualne projekty, które napisała i uzyskała akceptację konkursową na ich realizację, nasza gmina.

Projekty są przeznaczone do realizacji we wszystkich szkołach gminy przez nauczycieli szkół z uczniami, którzy do nich uczęszczają.

Od kogo zależało że je mamy? - najwięcej od gminy i zaangażowania jej pracowników.

Kto na tym najwiecej skorzysta?

- szkoły (sprzęt elektroniczny, pomoce dydaktyczne, wzbogacenie oferty zajęć dodatkowych, podnisienie kwalifikacji nauczycieli)

- nauczyciele (sprzęt, zajęcia, pomoce, uatrakcyjnienie zajęć, szkolenia)

- uczniowie (możliwość nauki na nowym sprzęcie i pomocach, możliwość udziału w dodatkowych zajęciach, możliwość rozwoju kreatywności, obserwacje że  
   pieniądze można zdobywać w różny sposób)

Być może za parę lat autorami takich projektów będą obecni uczniowie.

 

Projekt „W świat z tornistrem pełnym kompetencji”. Wartość projektu: 1.939.704,30 zł, w tym dofinansowanie 1.747.878,05 zł

W ramach działań projektowych zorganizowane będą zajęcia przyczyniające się do rozwoju kompetencji kluczowych na rynku pracy (ICT, matematyczno – przyrodnicze, języki obce) z uwzględnieniem rozwoju postaw takich jak kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa. Będą to zajęcia rozwijające zainteresowania, dydaktyczno – wyrównawcze oraz koła zainteresowań. Ponadto planowane jest zorganizowanie i udzielenie wsparcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postaci zajęć logopedycznych, korekcyjno – kompensacyjnych, socjoterapeutycznych, edukacji sensorycznej i wspomagające wczesny rozwój dziecka. Projekt zakłada także organizację zajęć poza szkołą w postaci wyjazdów edukacyjnych.

Wsparciem w ramach projektu zostanie także objętych 69 nauczycieli ze wszystkich szkół z terenu gminy, którzy uczestniczyć będą w szkoleniach i kursach podnoszących kompetencje i kwalifikacje w zakresie nowoczesnych metod, technologii i sprzętu.

Projekt zakłada tworzenie warunków uczenia się adekwatnych do potrzeb rynku pracy i zmian zachodzących w gospodarce poprzez wyposażenie pracowni dla przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz pracowni ICT. W ramach projektu pracownie wyposażone zostaną w sprzęt komputerowy tj. komputery przenośne wraz z oprogramowaniem dla uczniów i prowadzących zajęcia, drukarki 3D, aparaty fotograficzne. W każdej ze szkół zostanie także rozbudowana sieć bezprzewodowa. Pracownie przyrodnicze zostaną wyposażone w mikroskopy, lupy, dygestoria. Do każdego rodzaju zajęć zakupione będą ciekawe pomoce dydaktyczne.

 

 

Projekt „Nowoczesne technologie w zasięgu każdego ucznia”  Całkowita wartość projektu: 806 627,59 zł, w tym dofinansowanie: 685 633,45 zł.

Celem głównym projektu jest poprawa warunków edukacji na poziomie podstawowym i gimnazjalnym w gminie Krzywda przyczyniająca się do rozwoju kompetencji kluczowych na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, językowych) z uwzględnieniem rozwoju właściwych postaw (kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa).

Cele zostaną osiągnięte poprzez zmodernizowanie i uzupełnienie infrastruktury szkolnej rozumianej jako sprzęt zgodny z katalogiem wyposażenia pracowni szkolnych określonym przez MEN oraz wykonanie niezbędnych prac remontowych w szkołach, co przełoży się na jakość kształcenia i dostosowanie treści edukacyjnych do potrzeb rynku pracy.

 

 

 

0
Dodaj Komentarz
  • 20
  • 2
  • 11