30.04.2020

Co wiemy o podatkach? Dlaczego warto wiedzieć o nich nieco więcej?

30.04.2020

Czy zrozumienie podatków jest potrzebne?

Jakie korzyści niesie za sobą świadomość istnienia różnych podatków?

Dlaczego warto o nich mówić wśród uczniów i młodzieży?

 

Temat podatków wydaje się (chyba zarówno młodzieży, dorosłym i nauczycielom) zbyt trudny, zbyt skomplikowany, nudny i w zasadzie chyba nawet życiowo nieistotny.

Wiedza młodych ludzi na temat podatków jest bardzo znikoma.

Powinno się kłaść nacisk to zrozumienie kwestii podatkowych, starać się zrozumieć mechanizmy leżące u podstaw podatku – np. różnice między przychodem a dochodem.

Skuteczną i zrozumiałą metodą może być śledzenie portali internetowych zajmujących się tematyką podatkową czy tez publikacji książkowych na konkretny już interesujący nas temat.

Blogi, kanały YT – to wydaje się być dla dzisiejszej młodzieży dobra metoda nauki.
Jeżeli tylko są one przygotowywane przez fachowców to jest to zawsze godne polecenia. 

 

Rzeczą naturalna jest takie planowanie swojego życia ekonomiczno – gospodarczego, w każdej sferze, nie tylko prowadząc działalność gospodarczą, ale jednak przede wszystkim wtedy, by wiązało się to z jak najmniejszym obciążeniem podatkowym.    

Brak znajomości przepisów podatkowych to też możliwe dodatkowe obciążenie finansowe dla naszego budżetu, będące swego rodzaju karą za niezastosowanie się do przepisów. Dla przykładu można wskazać dodatkowe zobowiązanie podatkowe w VAT będące w istocie karą za nieprzestrzeganie przepisów ustawy, czy też zwykłe odsetki które musimy zapłacić jeżeli nie uregulujemy na czas podatku.

Taxes Count Pay - Free photo on Pixabay

/pixabay/

Ten temat jest istotny w życiu każdego człowieka i młodego i dorosłego. Podatki rzutują na nasze osobiste życie, ale również jak nasze codzienne wybory. 

Ważne jest danie młodzieży i dzieciom możliwości doświadczania, podejmowania prób i przekonywania się na własnych działaniach, jak mogą wpłynąć na rezultat lub wywołać określony skutek również w dziedzinie podatków.  

0
Dodaj Komentarz
  • 11
  • 1
  • 12