14.03.2013

Światowy Dzień Konsumenta - 15 marca

“Konsumenci to, z definicji, my wszyscy. Jest to największa grupa ekonomiczna, mająca wpływ i równocześnie poddana wpływom niemal każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej. Mimo to, jest to jedyna ważna grupa, której opinie są rzadko brane pod uwagę.”

Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta, ang. World Consumer Rights Day, WCRD to międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca.

Po raz pierwszy obchody odbyły się w 1983 roku w rocznicę przemówienia prezydenta Johna Kennedy’ego, wygłoszonego w roku 1962 w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Dotyczyło ono projektu ustawy o ochronie praw konsumenta.

Wówczas prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów:

1) do informacji,

2) do wyboru,

3) do bezpieczeństwa,

4) do reprezentacji.

Z jego ust padło też znane stwierdzenie: "Konsumenci to my wszyscy".

W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000.

Do obchodów włącza się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacje pozarządowe.

warto.bmp

Co młody konsument wiedzieć powinien?

EWOLUCJA KONSUMENTA

Wraz z błyskawicznym rozwojem urządzeń mobilnych dostęp do informacji o produktach i usługach to kwestia kilku kliknięć.

Możliwości, jakie wynikają z postępu technologicznego i rozwoju sieci społecznościowych sprawiają, że współcześni konsumenci chcą by marki ich słuchały i odpowiadały na aktualne, ciągle zmieniające się potrzeby.

ŚWIADOMY KONSUMENT

Konsumenci stają się klientami dokonującymi świadomych i przemyślanych transakcji.

Coraz więcej uwagi poświęcają parametrom i cechom funkcjonalnym, zacierając tym samym granice pomiędzy markami premium i low.

WSPÓŁCZESNY KONSUMENT WYMAGA

Oczekiwania konsumentów wobec podmiotów działających na rynkach rosną z każdym dniem.

Masowa komunikacja typu one-size-fits-all przestaje odnosić pozytywne efekty.

Klienci chcą otrzymywać w pełni spersonalizowane informacje przy wykorzystaniu różnorodnych kanałów.

ZROZUMIEĆ KONSUMENTA

Styl życia konsumentów podlega ciągłym zmianom determinowanym przez kluczowe wydarzenia jakich doświadczają.

Czasem kierunek tych zmian jest łatwy do przewidzenia, a niekiedy mamy do czynienia z sytuacjami niespodziewanymi, np zmiana priorytetów życiowych.

Marki, które będą zauważać te zmiany i umiejętnie na nie reagować, nie tylko pozostaną w umysłach klientów, ale także staną się dla nich ważne.

Ciekawostka.bmp

Zachęcam do lektury Magazynu Młodego Menedżera „Ekonopedia”.

Znajdziecie w nim szereg ciekawych artykułów na ten temat.

Ekonopedia1.bmp

Ekonopedia2.bmp

Ekonopedia3.bmp

Ekonopedia4.bmp

Ekonopedia5.bmp

„Ekonopedia” w wersji elektronicznej dostępna jest pod adresem:

www.ekonopedia.pl

19
Dodaj Komentarz
  • 31
  • 25
  • 2
Komentarze