15.01.2019

Historia SKO - PO REWITALIZACJI

Zapowiedzią rewitalizacji SKO było podwyższenie przez PKO Bank Polski oprocentowania depozytów na książeczkach z 0,01% do 5%. Kolejnym krokiem w rozwoju było dostosowanie SKO do trendów XXI wieku, w tym wykorzystanie w procesie nauczania technologii informacyjnych oraz oczekiwań ze strony uczniów, rodziców i nauczycieli. Ten cel został osiągnięty dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i bankowych, w tym bankowości elektronicznej oraz materiałów edukacyjnych.

img

 

Rok szkolny 2010/2011 to wprowadzenie SKO do Internetu. Bank udostępnił szkołom cieszącą się ogromną popularnością platformę "SzkolneBlogi.pl". Dziś swoje blogi, dokumentujące działania podejmowane przez szkoły w ramach SKO, prowadzi już ponad 550 placówek oświatowych. Dodatkowo uruchomiono grupę w serwisie „Nasza Klasa”, o nazwie "Szkoła Oszczędzania", która w tej chwili zrzesza około 75 tysięcy fanów.

Rok 2012 przyniósł kolejne duże zmiany w SKO. Wprowadzono 3 rodzaje kont (SKO Konto dla ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców i SKO Konto dla Szkoły). Uczniom został udostępniony serwis internetowy SKO dostosowany do wieku użytkowników. Serwis jest wsparciem procesu edukacji ekonomicznej najmłodszych. Znajdują się tam narzędzia, dzięki którym użytkownicy uczą się jak zarządzać własnym mini budżetem, takie jak wirtualne skarbonki, czy plan oszczędzania. Serwis został zaprezentowany na konferencji prasowej z udziałem Prezesa PKO Banku Polskiego Zbigniewa Jagiełły oraz uczniów. Dużym sukcesem okazała się ogólnopolska kampania reklamowa z Szymonem Majewskim pod hasłem „Poznaj moc oszczędzania z SKO” zrealizowana na początku roku szkolnego 2012/2013.

img

 

Szkoły uczestniczące w SKO zyskują liczne materiały dydaktyczne, w tym opracowane przez PKO Bank Polski, objęte patronatem MEN i większości kuratoriów oświaty scenariusze lekcji, publikacje dotyczące ekologii, czy bezpiecznego zachowań na drodze (przygotowany we współpracy z Komendą Główną Policji).

Aktualnie w programie SKO prowadzonym przez PKO Bank Polski uczestniczy około 4,6 tysiąca społeczności szkolnych z całego kraju (co trzecia szkoła podstawowa w Polsce). Liczba dzieci posiadających SKO Konto dla Ucznia wynosi ponad 155 tysięcy, a oferta edukacyjna programu dociera do ponad 1 miliona uczniów polskich szkół. Głównym celem prowadzenia Szkolnych Kas Oszczędności nieprzerwanie pozostaje edukacja ekonomiczna młodego pokolenia, w tym nauka postaw przedsiębiorczych.

Proces rewitalizacji SKO został wpisany w strategię „Lider” PKO Banku Polskiego, jako jeden z jej elementów. W aktualnie obowiązującej strategii „Codziennie najlepszy” SKO wskazywane są jako jeden z elementów tworzących wizerunek PKO Banku Polskiego jako instytucji innowacyjnej i nowoczesnej.

Rewitalizacja SKO została wysoko oceniona przez ekspertów. Wyrazem tego są liczne nagrody 
i wyróżnienia przyznawane PKO Bankowi Polskiemu. Szczególnie istotne są nagrody potwierdzające innowacyjność, zaawansowanie technologiczne oraz bezpieczeństwo nowego SKO, m.in. nagrody przyznane podczas VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej w kategorii „Projekt Roku”, w 16. edycji konkursu "Lider Informatyki" w kategorii „Bankowość i Finanse” oraz w IV edycji plebiscytu „Złoty Bankier 2012”. SKO zdobyło także statuetkę „Lidera Świata Finansów” w kategorii „Najbardziej Innowacyjny Bank”. W październiku 2013 r. PKO Bank Polski został po raz kolejny uznany najbardziej innowacyjną firmą sektora bankowego w trzeciej edycji rankingu tygodnika „Wprost” – bank doceniono między innymi za to, że zrewolucjonizował pojęcie o finansach wśród najmłodszych.

2
Dodaj Komentarz
  • 2
  • 16
  • 17
Komentarze