03.12.2016

WYCIECZKA DO ZAMKU W OLEŚNICY

W poniedziałek 14 listopada o godz. 8.30 uczniów klas 0-III nie przywitał szkolny dzwonek,a sygnał pociągu wjeżdżającego na peron.

Tym niecodziennym  środkiem transportu pojechaliśmy do Oleśnicy, gdzie zwiedziliśmy Zamek książęcy. Wsłuchując się w słowa pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że ta renesansowa budowla wzniesiona została w miejscu gotyckiej warowni z XIII w. a siedzibę książąt oleśnickich

pełniła do XIX w. Warto było zwiedzić jak się dowiedzieliśmy jeden z najcenniejszych zabytków architektonicznych Oleśnicy, który jest  jednym z największych i najlepiej zachowanych zamków na Dolnym Śląsku.

Ta ciekawa i żywa lekcja historii mogła się odbyć dzięki staraniom Rady Rodziców.  Aktywne zwiedzanie zamku zakończył wspólny posiłek w  stołówce  zamku, znajdującej się w dolnych komnatach zaadoptowanych na współczesne potrzeby funkcjonowania obiektu. Pobyt w Oleśnicy zakończyliśmy spacerem po oleśnickim Rynku i relaksem na placu zabaw.

Powrót do naszej miejscowości był równie atrakcyjny jak i pobyt w Oleśnicy, ponieważ odbył się pociągiem.

Tydzień później zamek odwiedzili również uczniowie klasi IV-VI