30.10.2018

Wycieczka

Dnia 17 października uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Brzezinach oraz Szkoły Podstawowej im. Dywizjonu 301 w Leszkowicach wraz z opiekunami udali się na jednodniową wycieczkę w okolice Kielc.

Pierwszym punktem wyjazdu była położona niedaleko Kielc „Jaskini Raj”. Podczas wędrówki korytarzami jaskini uczniowie poznali istotę procesu krasowienia oraz bogatą szatę naciekową tego rezerwatu geologicznego. Formy krasowe „Jaskini Raj” wywarły na uczniach duże wrażenie.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Chęcinach. Z parkingu trzeba było podejść na wzgórze zamkowe drogą przez las. Po dotarciu na miejsce zwiedzaliśmy ruiny zamku królewskiego. O historii zamku i miasta bardzo ciekawie opowiedział nam przewodnik - pan Dominik Kowalski.  Na zamku poznaliśmy różne rodzaje uzbrojenia oraz  mogliśmy przymierzyć hełm z XV wieku, a nawet  włożyć ręce i głowę w dawne narzędzie kary dla chłopów.  Byliśmy świadkami przepięknych tańców prezentowanych przez damy w ślicznych strojach oraz wystrzału ze starodawnej broni palnej. Zwiedziliśmy skarbiec  oraz weszliśmy  na wieżę, z której podziwialiśmy cudny widok Gór Świętokrzyskich w jesiennej szacie.

Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie serca Gór Świętokrzyskich -  Rynek Główny w Chęcinach.

Ostatnim miejscem, które mieliśmy odwiedzić był „Park miniatur” w Krajnie. Tutaj pod okiem profesjonalnego przewodnika dzieci poznały miniatury najsłynniejszych budowli świata oraz niezwykłych miejsc stworzonych przez naturę. Na trasie zwiedzania alei miniatur znalazły się: Bazylika Św. Piotra, rzymskie Koloseum, Piramida Cheopsa, wodospad Niagara, Statua Wolności, wieża Eiffla dymiący wulkan Etna, wieże World Trade Center, kwiat Lotosu i wiele innych znanych zabytków. Prawie wszystkie makiety zostały wykonane w skali 1:25. Plac Św. Piotra z Bazyliką w Watykanie to największa miniatura w Europie- wykonano ją w skali 1:13.  Mamy nadzieję, że wyjazd umożliwił poznanie naszym podopiecznym najciekawszych miejsc okolic Kielc i zintegrował zespoły klasowe.