30.05.2019

Ważne, aby mieć kochającą rodzinę

Uczniowie klasy II rozmawiali na temat szczęśliwych rodzin. Wymienili między innymi wspólną pracę, wycieczki, a także wspólne przygotowywanie posiłków. Dlatego warto zapamiętać zasady żywienia dzieci i dorosłych podczas przygotowania posiłków. 

Ułożyły nową piramidę żywieniową, aby żyć zdrowo. 



Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.

2. Bądź codziennie aktywny fizycznie. 

3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole).

4. Spożywaj codziennie produkty mleczne.takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.

5. Jedz codziennie mięso lub ryby i jaja. Mogą być rośliny strączkowe.

6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce. 

7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych. 

8. Nie nadużywaj słodyczy i słodkich napojów.

9. Nie sól.

10. Pij codziennie wodę.

Piramida utworzona przez dzieci




 

 

10
Dodaj Komentarz
  • 6
  • 1
  • 3
Komentarze