27.10.2016

Wycieczka do Sandomierza

W dniach 11 i 12 października klasy IV, IIIA i IIIB udały się na wycieczkę do Sandomierza. Podróż trwała bardzo długo, ale w autokarze było wesoło.

Dzień pierwszy zaczął się biegiem do muzeum rycerstwa. Oglądaliśmy tam stroje rycerzy i słuchaliśmy opowieści o tym jak Szwedzi zaatakowali Sandomierz. Następnie poszliśmy do podziemi, gdzie widzieliśmy groty, które w dawnych czasach były wykorzystywane jako piwnice dla handlarzy. Pokonalismy ram ponad czterysta schodków! Kolejną atrakcją wycieczki było podziwianie Sandomierza z tarasu widokowego. Gdy zobaczyliśmy każdy zakamarek miasta, poszliśmy do zabytkowego kiościoła. Oglądaliśmy tam piękne obrazy i podziawialiśmy bogate wnętrze. Później płynęliśmy po Wiśle statkiemj "Maria". Podróż była przyjemna. Bardzo interesujący był również Wąwóz Królowej Jadwigi. Pod koniec pierwszego dnia wycieczki mogliśmy kupić pamiątki.

Gdy wreszcie dotarliśmy do hotelu i rozpakowaliśmy swoje rzeczy, poszliśmy na ognisko. Jedząc ciepłe kiełbaski opowiadaliśmy swoje wrażenia z całego dnia. Po wieczornej toalecie przyszedł czas na odpoczynek. Kibice, którym nie chciało się spać, mogli oglądać mecz Polska – Armenia.

Drugi dzień zaczął się od zwiedzania zamku Krzyżtopór. Zobaczyliśmy tam: salę balową, jadalnię i nawet stajnię. Następnie pojechaliśmy do Fabryki Porcelany AS Ćmielów, gdzie mieliśmy możliwość wykonania własnej, porcelanowej róży.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy sie na smaczny obiad. Około godziny 20.00 byliśmy pod naszą szkołą.

Wycieczka była fantastyczna. Najbardziej podobało mi się w fabryce porcelany, ponieważ mogliśmy przywieźć do domu własną różę. Chciałbym jeszcze kiedyś powrócić do Sandomierza.