28.03.2022

Bankowość elektroniczna

Rozwój bankowości elektronicznej wciąż jest dynamiczny - Magazyn Fakty

Bankowość elektroniczna jest nowoczesną formą realizacji usług bankowych, w której nie istnieje osobisty kontakt między klientem a pracownikiem. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii, np. Internetu, jako elementu pośredniczącego w kontaktach między klientem a pracownikiem banku oraz automatyzacji niektórych czynności wykonywanych tradycyjnie przez pracownika banku. Innymi słowy: Bankowość elektroniczna dostarcza klientowi informacji lub usługi bezpośrednio, bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Bankowość elektroniczna dla początkujących - PKO Bank Polski

Rozwój bankowości elektronicznej na świecie nastąpił w drugiej połowie XX wieku w USA. Natomiast w Polsce bankowość elektroniczna zaczęła się rozwijać dopiero w latach dziewięćdziesiątych.

Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej - PKO Bank Polski

Zalety bankowości elektronicznej :

  • wygody np. łatwiejszy dostęp do usług, lepsza kontrola nad finansami osobistymi, dzięki możliwości wglądu w stan rachunku w dowolnym czasie oraz możliwości śledzenia swoich operacji (historia rachunku), możliwość wykorzystywania różnych kanałów komunikacji (np. telefonu stacjonarnego, telefonu komórkowego, poczty elektronicznej),
  • oszczędności czasu dzięki np. możliwości wykonywania operacji we własnym domu, braku potrzeby wypełniania dokumentów, szybszej realizacji zleceń,
  • niższe koszty rachunku (np. opłata za prowadzenie rachunku oraz opłata za wykonanie przelewu jest kilkukrotnie niższa niż tradycyjną drogą), przy jednocześnie wyższym oprocentowaniu środków znajdujących się na tym rachunku (wyższe oprocentowanie wciąż jest jedną z zalet kont internetowych),
  • eliminacja zagrożeń towarzyszących transakcjom w bankowości tradycyjnej, np. kradzieży.

Computer GIF - Find on GIFER

110
Dodaj Komentarz
  • 4
  • 2
  • 6
Komentarze