23.05.2018

Zdrowe drugie śniadanie

Drugie śniadanie do szkoły nie musi być nudne. Kanapki wkładane do plecaka często lądują w koszu na śmieci. Nierzadko dostajemy też słodycze i słone przekąski. Pamiętajmy jednak, że drożdżówka i chipsy, czy czekoladowy batonik nie są produktami, które zaspokoją nasze potrzeby żywieniowe. Kombinacja tłuszczu, cukru i soli powoduje, że są one smaczne, ale nic poza tym.

img

Blisko 30% uczniów nie je w szkole posiłku. Odbija się to na ich poziomie energii, koncentracji i wynikach w nauce. Podczas wytężonej pracy, jaką z pewnością jest spędzenie dnia podczas zajęć szkolnych, mózg zużywa duże ilości energii, którą trzeba uzupełniać, jedząc pożywne posiłki. Najlepiej, aby były kolorowe i atrakcyjne. Warto też zainwestować w pudełka śniadaniowe, do których schowasz różne produkty. Należy pamiętać, że regularnie spożywane posiłki pomagają nie tylko zachować prawidłowa masę ciała, ale wspierają zdrowy rozwój.

img
Uczniowie klas 1-4 powinni spożywać codziennie około 2400 kcal podzielonych na 5 posiłków, z czego drugie śniadanie stanowi 10-15% wartości energetycznej całodziennego jadłospisu. Uczestnictwo w szkolnych zajęciach do duży wysiłek dla mózgu, dlatego drugie śniadanie powinno być bogate w węglowodany złożone, które stanowią podstawowe źródło energii dla organizmu: ciemne pieczywo, kasze, makaron lub inne produkty zbożowe, ale przede wszystkim w warzywa, które oprócz energii dostarczają witamin i błonnika. Gdy mamy dużą ilość zajęć fizycznych, trzeba pamiętać, aby do posiłku dodać więcej białka: serów, chudego mięsa i orzechów.img

Pamiętajmy zatem Śniadanie jest bardzo ważne dla naszego zdrowia :D

12
Dodaj Komentarz
  • 1
  • 11
  • 3
Komentarze