30.04.2020
Przedsiębiorczość - propozycje zabaw cz. II
To już ostatnia tura propozycji zabaw do modułu o przedsiębiorczości w ramach programu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury". Tym razem są to:
1. Zabawy matematyczne z monetami.
• Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
• Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
• Segregują monety według nominału.
• Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
2) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
3) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
• Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
• Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
1. Zabawy matematyczne z monetami.
• Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
• Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
• Segregują monety według nominału.
• Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
2) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
3) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
• Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
• Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Zachęcamy do skorzystania z propozycji :D:D:D
Pozdrawiamy !!!
1
86
__________$_______$$_$
____________$$$__$_$$$$
____________$$__$$_____$
___________$$$_$__$_____$
__________$$$$_____$$___$$$$$$
_________$$$$$______$$_$______$$
________$$$$$_______$$________$_$$
________$$$$$_______$_______$
________$$$$$$_____$_______$
_________$$$$$$____$______$
__________$$$$$$$$_______$
__$$$_________$$$$$$$_$$
$$$$$$$_________$$$
_$$$$$$$_________$
__$$$$$$_________$$
___$$$___$_______$$
___________$_____$__$
_______$$$$_$___$
_____$$$$$$__$_$$
____$$$$$$$___$$
____$$$$$______$
____$$$________$
____$__________$
_____________$_$
______________$$
______________$
______________$
______________$
______________$
______________$