08.02.2016

Zakończenie Projektu "Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki"

Uczniowie klasy III zakończyli udział w realizacji projektu edukacji finansowej „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Projekt skierowany był do uczniów szkół podstawowych w ramach edukacji wczesnoszkolnej, realizowany we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Fundacją PZU.

img

Podejmowane działania miały na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz nabycie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonywały zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijały samodzielność w podejmowaniu decyzji finansowych. Podczas zajęć, podróżując po planetach: Grosik, Portfelik, Zabawka, Skarbonka i Złotówka uczniowie poznali i utrwalili pojęcia związane z finansami, doskonalili umiejętność racjonalnego gospodarowania własnym budżetem, a także dowiedzieli się o sposobach bezpiecznego przechowywania pieniędzy. Przez 10 miesięcy Grosik stał się przewodnikiem dzieci po tajemnicach krainy finansów. Dzięki niemu w formie zabawy uczniowie poznali wiadomości z zakresu gospodarowania finansami. Uczniowie dowiedzieli się między innymi, co oznaczają pojęcia: moneta, banknot, awers, rewers, nominał, lokaty terminowe, karta płatnicza, bankomat, oprocentowanie, saldo, konto i inne. Poznali również sposoby zarabiania pieniędzy przez dorosłych oraz wartość i potrzebę pracy. Dzieci doszły do wniosku, że nie za każdą pracę otrzymujemy zapłatę. Przyswoiły też sobie wiadomości na temat sposobów oszczędzania pieniędzy. Uczyły się samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy i gospodarowaniu własnymi zasobami. Podczas podróży z Grosikiem dzieci w swoich „Dziennikach podróży” odnotowywały cele wyprawy, rozwiązywały krzyżówki i liczne zadania matematyczne, czytały listy od Grosika, tworzyły własne teksty do komiksów oraz kolorowały obrazki. Piosenka „Od grosika do złotówki” towarzyszyła uczniom każdego dnia podróży. Materiały, w które zostali zaopatrzeni uczniowie wzbogaciły atrakcyjność przeprowadzanych zajęć. Ciekawe propozycje ćwiczeń i zabaw zachęcały uczniów do aktywności oraz sprzyjały zdobywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji finansowej. Wszystkie osiągnięcia i nabycie nowych umiejętności było możliwe dzięki współpracy z rodzicami, ponieważ w domu dzieci wspólnie analizowali tzw. Kartę Oszczędności. Realizowany projekt uwzględniał potrzeby i zainteresowania uczniów, a także wychodził naprzeciw wymaganiom społecznym i ekonomicznym otaczającego nas świata.

img

1
Dodaj Komentarz
  • 10
  • 8
  • 3
Komentarze
  • spbrzesko
    spbrzesko
    188.146.xxx.xxx
    2016-02-08 12:54 | Temat: sko
    ODPOWIEDZ

     Ѯ     Ѯ    Ѯ  Ѯ  ѮѮ
         ѮѮ   Ѯ Ѯ Ѯ ѮѮ  Ѯ
    Ѯ     ѮѮ ѮѮ ѮѮ  Ѯ ѮѮ  Ѯ  Ѯ
     Ѯ Ѯ ѮѮ Ѯ       Ѯ ѮѮ Ѯ
      ѮѮ Ѯ  ^        ^  ѮѮ Ѯ Ѯ ѮѮ
         Ѯ  (█)      (█)    Ѯ Ѯ
      ѮѮ Ѯ       O         Ѯ Ѯ Ѯ
    ,~. -. ,~-.  ╰╯       Ѯ  ѮѮ
    (Ѯ _(   ' _)-.  ,~--.  ѮѮ   ѮѮ
    ,~'_`   ,~-_)„(     ) )-. Ѯ    Ѯ
    (_(_.--.,~-.--.(_(_.,-~ ),~-.,~-. )
    Pozdrawiam i życzę miłego poniedziałku:)