Projekt Edukacja Ekonomiczna z wykorzystaniem gry symulacyjnej Chłopska Szkoła Biznesu
Przystąpiliśmy do projektu ekonomicznego Małopolskiego Instytutu Kultury...
Uczniowie klasy V i VI biorą udział w projekcie ekonomicznym Małopolskiego Instytutu Kultury Edukacja Ekonomiczna z wykorzystaniem gry symulacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”. Celem projektu jest pobudzenie postaw przedsiębiorczych i rozwój kompetencji społecznych wśród uczniów. W ramach projektu otrzymaliśmy grę planszową „Chłopska Szkoła Biznesu”, stanowiącą doskonałą pomoc metodyczną do nauki ekonomii. Gracze wcielają się w role XVIII-wiecznych przedsiębiorców. Jako uczestnicy wymiany handlowej na rynku lokalnym lub europejskim ponoszą koszty produkcji i negocjują warunki sprzedaży swoich wyrobów. Sukces gracza w dużej mierze zależy od umiejętności współpracy z innymi graczami. „Chłopska Szkoła Biznesu” to symulacja gry rynkowej – jak w świecie rzeczywistym występuje w niej możliwość zarówno konkurowania, jak i współpracy między graczami. Gra jest bardzo udanym połączeniem przedsiębiorczości, historii, geografii oraz matematyki. Poprzez nietypowe lekcje z wykorzystaniem tej gry uczniowie mogą doświadczać praw gospodarki rynkowej oraz integracji powyższych przedmiotów szkolnych. Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Banku Polskiego.
Gra wykorzystywana jest na zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez p. Ewelinę Banasiewicz.
Świetna gra:) Bardzo wciągająca..
Gra jest super:) My już graliśmy:)
Bardzo dobry pomysł!
Super sprawa! Brawo dla opiekuna za pomysł!