05.02.2013

Projekt Edukacja Ekonomiczna z wykorzystaniem gry symulacyjnej Chłopska Szkoła Biznesu

Przystąpiliśmy do projektu ekonomicznego Małopolskiego Instytutu Kultury...

Uczniowie klasy V i VI biorą udział w projekcie ekonomicznym Małopolskiego Instytutu Kultury Edukacja Ekonomiczna z wykorzystaniem gry symulacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”. Celem projektu jest pobudzenie postaw przedsiębiorczych i rozwój kompetencji społecznych wśród uczniów. W ramach projektu otrzymaliśmy grę planszową „Chłopska Szkoła Biznesu”, stanowiącą doskonałą pomoc metodyczną do nauki ekonomii. Gracze wcielają się w role XVIII-wiecznych przedsiębiorców. Jako uczestnicy wymiany handlowej na rynku lokalnym lub europejskim ponoszą koszty produkcji i negocjują warunki sprzedaży swoich wyrobów. Sukces gracza w dużej mierze zależy od umiejętności współpracy z innymi graczami. „Chłopska Szkoła Biznesu” to symulacja gry rynkowej – jak w świecie rzeczywistym występuje w niej możliwość zarówno konkurowania, jak i współpracy między graczami. Gra jest bardzo udanym połączeniem przedsiębiorczości, historii, geografii oraz matematyki. Poprzez nietypowe lekcje z wykorzystaniem tej gry uczniowie mogą doświadczać praw gospodarki rynkowej oraz integracji powyższych przedmiotów szkolnych. Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Banku Polskiego.

Gra wykorzystywana jest na zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez p. Ewelinę Banasiewicz.



copy2_of_images.jpeg

 

5093902b00032b08100003200258.image.jpg

 

gra1.jpg

 

gra2.jpg

 

gra3.jpg

 

 

4
Dodaj Komentarz
  • 22
  • 17
  • 18
Komentarze