12.11.2016

Doskonalimy przedsiębiorczość

Gramy w naszą ulubioną grę...

Chłopska Szkoła Biznesu to planszowa gra ekonomiczna, w którą równocześnie może grać od 12 do 30. Gra została opracowana przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne, służące do pracy z grupą. Gra jest prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników z tkackiego ośrodka andrychowskiego w XVIII wieku.

Niewątpliwą zaletą gry Chłopska Szkoła Biznesu jest to, że rozgrywa się ją w czasie rzeczywistym, co umożliwia bezpośrednie interakcje uczestników rozgrywki i wywołuje u nich silne emocje i zaangażowanie. Ale co najważniejsze – uczy logicznego myślenia i planowania!

img

Zalety gry najczęściej podkreślane przez użytkowników:

  • wykorzystana na zajęciach pozwala zrealizować cele nowej podstawy programowej,
  • jest użytecznym narzędziem do wprowadzenia podstawowych pojęć ekonomicznych,
  • pozwala na uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów,
  • stanowi świetne narzędzie do integracji grupy,
  • kształtuje postawy przedsiębiorcze wśród graczy,
  • kreuje pozytywny wizerunek przedsiębiorcy,
  • fabuła gry może być impulsem do zainteresowania graczy lokalną historią,
  • uczy prowadzenia negocjacji, podejmowania ryzyka, współpracy w grupie, umiejętności nawiązywania kontaktów handlowych, samodzielności w działaniu,
  • rozwija kreatywność, innowacyjność w działaniu, chęć podejmowania inicjatyw.

Główne zastosowanie gry to praktyczna edukacja na rzecz przedsiębiorczości oraz rozwijanie kompetencji społecznych graczy. Chłopska Szkoła Biznesu angażuje emocje uczestników rozgrywki, skłania ich do współpracy oraz pozwala na samodzielne realizowanie własnych planów.

img

Gra, z której tak chętnie korzystają nasi uczniowie to niezwykłe połączenie gry planszowej z grą symulacyjną, edukacji historycznej z edukacją ekonomiczną, matematyczną i geograficzną.

0
Dodaj Komentarz
  • 20
  • 30
  • 28