„ZAKŁADAMY SAD, CZYLI JAK PLANOWAĆ ABY NIE ZBANKRUTOWAĆ?”
„Zakładamy sad, czyli jak planować aby nie zbankrutować?” - to kolejny temat realizowany na lekcji matematyki w klasach szóstych, w ramach innowacji pedagogicznej „Od kamyka do grosika, czyli moje wydatki i oszczędności”.
-
Uczniowie wzięli udział w symulacji założenia własnej firmy, a dokładniej sadu owocowego. Pracując w grupach mieli za zadanie zaplanować całą inwestycję, obliczyć nakłady i koszty założenia sadu, a także skalkulować przewidywany zysk lub stratę z inwestycji.
Celem założenia jakiejkolwiek firmy jest oczywiście to, aby przynosiła jak najwięcej korzyści. Mając do wyboru siedem rodzajów drzew i krzewów owocowych, w grupie podejmowali decyzje: ile drzew/krzewów, których i w jakim miejscu je posadzić. Nie było to wcale takie proste zważywszy, że ich sadzenie odbywało się według pewnych zasad, a każdy rodzaj przynosił inne zbiory i generował inne koszty.
Mamy nadzieję, że dzięki nietypowej lekcji matematyki uczniowie dostrzegli przydatność wiedzy matematycznej w życiu codziennym i nauczyli się gospodarowania pieniędzmi.
Aleksandra Wełna
Witold Sikorsk