09.05.2018

Kompetencje na szóstkę II

16 kwietnia b.r. uczniowie klasy 6 c zakończyli realizację programu „Kompetencje na szóstkę II”. Ostatni etap polegał na zrealizowaniu jednego z projektów powstałych na zajęciach. W trakcie dyskusji na godzinie wychowawczej uczniowie wybrali projekt, który spodobał się największej liczbie osób i przystąpili do działania.

W związku z 100.rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości uczniowie wpadli na pomysł przygotowania gry miejskiej „Ku Niepodległej- spacerkiem po Mysłowicach”. Wyobrazili sobie, że nasza miejscowość staje się planszą gry. Gra ma swój scenariusz i zasady. Na ulicach, skwerach i w wielu innych miejscach czekają na graczy niespodzianki i zadania do wykonania. Jaka to będzie gra i z czym zmierzą się gracze zależało od ich pomysłowości.

Stwierdzili po pierwsze, że to pozwoli im i uczestnikom dobrze się bawić, bo gra miejska pozwala łączyć różne aktywności, które sprawiają wszystkim przyjemność. Po drugie chcieli lepiej poznać swoje miasto, jego historię i różne zakamarki. 
Na etapie planowania i wymyślania scenariusza – tzw. burzy mózgów wiadomo: im więcej myślących głów, tym lepiej. Musieli poznać temat, na który chcieli zrobić grę. Później musieli pamiętać, żeby dobrze podzielić zadania, żeby uniknąć chaosu. Koordynatorem przedsięwzięcia była Zuzia.

Następnie jedna grupa opracowała scenariusz gry i zaplanowała trasę, po której będą poruszały się zespoły. Druga grupa uaktualniła i przygotowała folder „Mysłowickie ślady walk powstańczych- propozycja spaceru po Mysłowicach”. To było chyba największe wyzwanie. Trzeba było odnaleźć miejsca pamięci w mieście, poznać ich historię i napisać o niej w przewodniku, zrobić zdjęcia i całość jakoś zebrać.

-Myślimy, że nieźle nam się to udało- opowiadają.

Trzecia grupa opracowała mapkę.

Musieli też przewidzieć, ile czasu potrzeba na wykonanie wszystkich zadań. Kilka osób zrobiło symulację gry. Przeszły całą trasę, spróbowały wykonać zadania, które zaproponujemy uczestnikom. Sprawdzili, ile czasu to zajmuje. Zabawy, a przy tym nauki było co niemiara. Emocje towarzyszące realizacji projektu były ogromne. I są nadal, bo przecież to nie koniec. Czekamy na wyniki konkursu… A tymczasem otrzymali już Dyplom Uczestnictwa w Programie i Certyfikat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
Dodaj Komentarz
  • 18
  • 22
  • 25