08.01.2021

Historia SKO - po rewitalizacji

Zapowiedzią rewitalizacji SKO było podwyższenie przez PKO Bank Polski oprocentowania depozytów na książeczkach z 0,01% do 5%. Kolejnym krokiem było dostosowanie SKO do trendów XXI wieku, w tym wykorzystanie w procesie nauczania technologii informacyjnych. Ten cel został osiągnięty dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i bankowych, w tym bankowości elektronicznej oraz materiałów edukacyjnych.

 

 

Rok szkolny 2010/2011 to wprowadzenie SKO do Internetu. Bank udostępnił szkołom cieszącą się ogromną popularnością platformę "SzkolneBlogi.pl". Dziś swoje blogi, dokumentujące działania podejmowane przez szkoły w ramach SKO, prowadzi już ponad 550 placówek oświatowych.

 

Rok 2012 przyniósł kolejne duże zmiany w SKO. Wprowadzono 3 rodzaje kont (SKO Konto dla ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców i SKO Konto dla Szkoły). Uczniom został udostępniony serwis internetowy SKO dostosowany do wieku użytkowników. Serwis jest wsparciem procesu edukacji ekonomicznej najmłodszych. Znajdują się tam narzędzia, dzięki którym użytkownicy uczą się jak zarządzać własnym mini budżetem, takie jak wirtualne skarbonki, czy plan oszczędzania.

 

Szkoły uczestniczące w SKO zyskują liczne materiały dydaktyczne oraz mają możliwość udziału w konkursach organizowanych przez PKO Bank Polski.

 

Aktualnie w programie SKO prowadzonym przez PKO Bank Polski uczestniczy około 4,6 tysiąca społeczności szkolnych z całego kraju (co trzecia szkoła podstawowa w Polsce). Liczba dzieci posiadających SKO Konto dla Ucznia wynosi ponad 155 tysięcy, a oferta edukacyjna programu dociera do ponad 1 miliona uczniów polskich szkół. Głównym celem prowadzenia Szkolnych Kas Oszczędności nieprzerwanie pozostaje edukacja ekonomiczna młodego pokolenia, w tym nauka postaw przedsiębiorczych.

 

 

Wygląd serwisu internetowego SKO

Źródło: https://www.pkobp.pl/80-lat-sko/historia-sko-pko-banku-polskiego/po-rewitalizacji/

 

0
Dodaj Komentarz
  • 10
  • 6
  • 7