14.05.2023

SPOTKANIE Z ŻUBRAMI

8-9 maja uczniowie klas I-III z wychowawcami udali się na dwudniową wycieczkę do Białowieży. Wyjazd został zorganizowany dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy z Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Poznaj Polskę”.
Głównym celem wycieczki było uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci poprzez umożliwienie im poznania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
Program wycieczki był bardzo bogaty, dzięki temu udało się zobaczyć wiele niezwykłych miejsc. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Drohiczyna, gdzie odwiedziliśmy następujące miejsca: Górę Zamkową, Muzeum Kajakarstwa oraz Izbę Regionalną. Następnym punktem naszej wycieczki był Rezerwat Pokazowy Żubrów oraz ścieżka przyrodnicza Żebra Żubra, po jakże intensywnym zwiedzaniu nie zabrakło czasu wolnego na placu zabaw. Po zrealizowaniu programu zaplanowanego na pierwszy dzień, udaliśmy się na obiadokolację i nocleg znajdujący się w Hajnówce.
Drugi dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy od śniadania, a tuż po nim udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego na ciekawą lekcję edukacyjną. Następnie spacerkiem przez Park Pałacowy podziwialiśmy zabytkową Cerkiew Św . Mikołaja i stamtąd ruszyliśmy w stronę Grabarki. W Grabarce podziwialiśmy serce prawoslawia w Polsce.Ostatnim punktem naszej wyprawy była chatka Baby Jagi w Orzeszkowie. Umiejętność latania na miotle i gotowania wywaru spodobał się uczniom a ciekawostki o Babie Jadze były długimi tematami rozmów w drodze powrotnej.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów.