11.05.2020

Jak żyć długo i szczęśliwie....

czyli o piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej:)

W trosce o prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży  specjaliści opracowali piramidę żywienia. Ma ona za zadanie pokazywać jakie produkty i  w jakich ilościach  powinniśmy spożywać.  Jak ją czytać?

Na poszczególnych poziomach piramidy znajdują się konkretne grupy produktów. Niższe piętra są większe, co oznacza, że tych produktów powinniśmy zjadać najwięcej, to podstawa naszej diety, im wyżej tym spożycie powinno być mniejsze.

Czy zwróciliście uwagę, że na samym dole piramidy jest aktywność fizyczna?

Ruch fizyczny jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na  samopoczucie, wzrost i rozwój młodego organizmu, a nawet na wyniki w nauce. Pamiętajcie o tym!!!

A oto 10 zasad, które można  odczytać z Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży. Stosujcie je, a będziecie żyć dłuuugo i szczęśliwie!!!

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  3. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  4. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  5. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  6. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  7. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  8. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  9. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

źródło:https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

              

Po odkryciu wszystkich puzzli czekać na Was będzie drugie zadanie. Powodzenia!!!

35
Dodaj Komentarz
  • 11
  • 0
  • 2
Komentarze