27.03.2017

Pieniądze nie rosna na drzewach - odsłona I

TU SĄ ZADANKA DLA KLASY CZWARTEJ:) Na rozwiązanie zadań czekam w środę 29.03. Na rozwiązanie zagadki na maila lub bezpośrednio do szkoły - do 31.03.

W ramach projektu pt. ,,Pieniadze nie rosną na drzewach" uczniowie klasy II wybrali się do Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka, nowoczesnej placówki edukacyjnej ukazującej dzieje pieniądza oraz jego rolę na tle gospodarczo-społecznej historii świata i Polski.

Znalezione obrazy dla zapytania centrum pieniądza NBP

Uwagę uczniów przykuła sztabka złota o wartości 2 milionów złotych.

Dzięki zajęciom Był sobie pieniądz poznaliśmy poszczególne etapy rozwoju pieniądza, od pojawienia się pierwszych płacideł, poprzez wynalezienie monet, powstanie pierwszych banknotów aż do pojawienia się elektronicznych form zapisu pieniądza. Trasa obejmuje moduły Antyk-Średniowiecze-Nowożytność, Systemy pieniężne, Ulica bankowa, Bank centralny, Skarbiec.

Dzisiejszy pieniądz w niewielkim stopniu przypomina pierwsze złote i srebrne monety starożytnych Greków.

Znalezione obrazy dla zapytania centrum pieniądza NBP

imgimgimgimgimgimgimg

ZADANIA WYKONAJ NA KARTCE

dla każdego

Obwód ogródka, w którym Lokatka posadziła warzywa, ma 300m. Jeden bok ogródka jest dwa razy dłuższy od drugiego. Jakie jest pole tego ogródka w skali rzeczywistej i w skali 5:1. Wynik podaj w arach.

dla chętnych

Obwód czworokąta wynosi 41 cm. Przekatna dzieli ten czworokąt na dwa trójkąty o obwodach 32 cm i 35 cm. Oblicz długość przekatnej.

I zagadka dla wszystkich

Jaki jest ostateczny wynik. Przedstaw wszystkie obliczenia:

img

98
Dodaj Komentarz
  • 32
  • 17
  • 24
Komentarze