Od grosika do złotówki
czyli o przedsiębiorczych drugoklasistach
Od roku szkolnego 2011/2012 w naszej szkole w klasach drugich realizowany jest projekt „Od grosika do złotówki”. Projekt powstał dzięki Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Propozycje zawarte w programie "Od Grosika do Złotówki" stanowią unikatową na polskim rynku edukacyjnym ofertę. Jest to bowiem jedyny realizowany długofalowo program edukacji finansowej skierowany do uczniów szkół podstawowych, prowadzony w ramach kształcenia zintegrowanego. Program prowadzony jest przez nauczycieli uczących w naszej szkole. Głównymi odbiorcami są uczniowie, którzy uczestnicząc w ciekawych i atrakcyjnych zajęciach, a przy tym poznają podstawy edukacji finansowej. Program zajęć został skonstruowany tak, by sposób przekazywania odpowiedniej wiedzy z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności i postaw uczniów był dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci. Projekt „Od grosika do złotówki” łączy treści z zakresu różnych edukacji (polonistycznej, matematycznej, społeczno- przyrodniczej, plastyczno-technicznej, muzyczno-ruchowej). Zadania i ćwiczenia umożliwiają zdobywanie wiedzy z zakresu niełatwej dziedziny finansów w atrakcyjny sposób. Ponadto wyzwalają kreatywność dziecka.
Treści edukacyjne zawarte są w 10 modułach realizowanych w ciągu całego roku kalendarzowego. Zajęcia mają formę podróży międzyplanetarnej, w trakcie której nauczyciel realizuje poszczególne bloki tematyczne. Wraz z uczniami odwiedza planety: Grosik, Portfelik, Skarbonka, Zabawka, Złotówka. Następnie wraz z dziećmi przygotowuje Grosikową majówkę, planuje Grosikowe wakacje, słucha Grosikowych wspomnień, analizuje Grosikowe oszczędzanie i organizuje Grosikowe wędrówki.
Podczas zajęć dzieci poznają zagadnienia związane z zarabianiem, oszczędzaniem, planowaniem wydatków, wartością pieniędzy oraz wpływem reklamy na racjonalne zakupy. Uczą się także, że oszczędzać można nie tylko pieniądze, ale także energię czy wodę. Podczas zabaw i gier dydaktycznych uczniowie w praktyce kształtują umiejętności i nabywają doświadczenia w samodzielnym podejmowaniu decyzji finansowych w zakresie finansów.
warto się uczyć
dobrze. młodsze dzieci powinny dużo potrafić
BARDZO DOBRZE, ZE MOGĄ UCZYĆ SIĘ OD NAJMŁODSZYCH LAT
dobrze,że to zbieramy
Bardzo dobrze niech uczą sie oszczędzania od najmłodszych lat