15.12.2012

Od grosika do złotówki

czyli o przedsiębiorczych drugoklasistach

Od roku szkolnego 2011/2012 w naszej szkole w klasach drugich realizowany jest projekt „Od grosika do złotówki”. Projekt powstał dzięki Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Propozycje zawarte w programie "Od Grosika do Złotówki" stanowią unikatową na polskim rynku edukacyjnym ofertę. Jest to bowiem jedyny realizowany długofalowo program edukacji finansowej skierowany do uczniów szkół podstawowych, prowadzony w ramach kształcenia zintegrowanego. Program prowadzony jest przez nauczycieli uczących w naszej szkole. Głównymi odbiorcami są uczniowie, którzy uczestnicząc w ciekawych i atrakcyjnych zajęciach, a przy tym poznają podstawy edukacji finansowej. Program zajęć został skonstruowany tak, by sposób przekazywania odpowiedniej wiedzy z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności i postaw uczniów był dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci. Projekt „Od grosika do złotówki” łączy treści z zakresu różnych edukacji (polonistycznej, matematycznej, społeczno- przyrodniczej, plastyczno-technicznej, muzyczno-ruchowej). Zadania i ćwiczenia umożliwiają zdobywanie wiedzy z zakresu niełatwej dziedziny finansów w atrakcyjny sposób. Ponadto wyzwalają kreatywność dziecka.

Treści edukacyjne zawarte są w 10 modułach realizowanych w ciągu całego roku kalendarzowego. Zajęcia mają formę podróży międzyplanetarnej, w trakcie której nauczyciel realizuje poszczególne bloki tematyczne. Wraz z uczniami odwiedza planety: Grosik, Portfelik, Skarbonka, Zabawka, Złotówka. Następnie wraz z dziećmi przygotowuje Grosikową majówkę, planuje Grosikowe wakacje, słucha Grosikowych wspomnień, analizuje Grosikowe oszczędzanie i organizuje Grosikowe wędrówki.

Podczas zajęć dzieci poznają zagadnienia związane z zarabianiem, oszczędzaniem, planowaniem wydatków, wartością pieniędzy oraz wpływem reklamy na racjonalne zakupy. Uczą się także, że oszczędzać można nie tylko pieniądze, ale także energię czy wodę. Podczas zabaw i gier dydaktycznych uczniowie w praktyce kształtują umiejętności i nabywają doświadczenia w samodzielnym podejmowaniu decyzji finansowych w zakresie finansów.

 

grosik 1

grosik 2

grosik 3

grosik 4

5
Dodaj Komentarz
  • 11
  • 4
  • 2
Komentarze