12.06.2016

Byliśmy w Puszczy Białowieskiej

W dniach 7-8 czerwca 2016 roku, nasza klasa III B wraz z wychowawczynią Panią Anią Stępień i opiekunami wyruszyła w ramach Zielonej Szkoły  na podbój Puszczy Białowieskiej i okolic.
                 Naszym pierwszym etapem było Muzeum Przyrodnicze w Białowieży. Przy teatralnej scenografii  Puszczy Białowieskiej, wraz z odgłosami lasu, przenosiliśmy się w różne ekosystemy . Oglądaliśmy zwierzęta  ( wprawdzie wypchane ale w pozach imitujących ruch), poznawaliśmy ich życie i zwyczaje. Dowiadywaliśmy się od przewodników  o tajemnicach jakie kryje w sobie Puszcza.

Po takiej dawce wiedzy z chęcią wszyscy zjedliśmy hajnowskie cynamonki.

Następnie zwiedziliśmy Rezerwat Zwierząt, gdzie mogliśmy podziwiać na żywo wilki, żubry, żubronie, jelenie i sarny, łosie, rysie, tarpany oraz dziki. Ponieważ nasz przewodnik był pewien , że mamy wciąż jeszcze mnóstwo sił - pokonaliśmy trasę żółtego szlaku biegnącego w środku Puszczy oglądając florę i faunę lasu.

Wróciliśmy zmęczeni, ale radośni na kolację do Wrót Lasu w Hajnówce , gdzie znajdował się nasz nocleg. Pilot, który czuwał nad całą wycieczką, najwyraźniej nadal widział w nas pokłady energii, więc urządziliśmy sobie sportowy wieczór w pobliskim parku. Była piłka nożna  ( oczywiście wszystko na czasie, bo przecież zbliżają się mistrzostwa )  , konkursy oraz szaleństwo na placu zabaw. Oczywiście Pani Ania z opiekunami sprawiedliwie nagradzali wszystkich sportsmenów.

Po powrocie do hotelu napisaliśmy sprawozdania z całego dnia wycieczki i ich  czytanie naprawdę przysporzyło nam wiele uciechy :).
                Następnego dnia po pysznym śniadaniu wyjechaliśmy do skansenu w Sioło Budach gdzie był czas zarówno na zabawę jak i na s zdobywanie szerokiej wiedzy na temat dawnego życia mieszkańców na terenie podlaskich wsi. Poznając różne narzędzia użytkowe , którymi posługiwali się gospodarze , sami na przykład ubiliśmy masło, które oczywiście zostało szybko pochłonięte przez nas ze świeżym chlebem -pyycha!

Robiliśmy też ludowe kwiaty z bibuły, którymi obdarowaliśmy rodziców po przyjeździe.

W skansenie zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w dalszą drogę zwiedzać Sobór Św.Trójcy w Hajnówce. Z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści o cerkwi  i obrzędach prawosławnych,  a przy okazji oglądaliśmy piękne freski, ozdoby i ikony.
                Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy babcię naszej koleżanki z klasy, która mieszka w Hajnówce. Babcia poczęstowała nas faworkami, a dziadek oprowadził po ogrodzie testując nas ze znajomości ziół. Na pewno miło będą wspominać naszą wesołą klasę :) .
               Do Warszawy wróciliśmy wieczorem śpiewając hymn naszego wyjazdu : " Hajnówka, Hajnówka- piękna okolica- gdyby nie Warszawa ,byłaby stolica".
Z pewnością nie było końca wieczornym opowieściom w domach.
                Bardzo dziękujemy Pani Ani za tak interesujące zakończenie naszej wspólnej nauki w III klasie. Wspomnienia zostaną na zawsze :)).