18.12.2012

BANK SUKCESÓW

Od kilku lat w naszej szkole w kasach I-III funkcjonuje gra motywacyjna „BANK SUKCESÓW”.Jest to gra wymyślona przez wydawnictwo WSiP, ale po wielu modyfikacjach została z sukcesem zaadaptowana w nasze szkole.

10.jpg

8.jpg

Stanowi ona doskonałe narzędzie motywujące uczniów do nauki, aktywności, dobrego zachowania. W prosty sposób, wykorzystując zasady bankowości, wprowadza dziecko w świat gry strategicznej, toczącej się w szkole podczas zajęć. Głównym przesłaniem gry jest zdobycie wiedzy i umiejętności przez ucznia, pobudzenie jego aktywności, umiejętności planowania i wpojenie zasad dobrych relacji międzyludzkich. Za aktywność na lekcji, sukcesy w sprawdzianach i dyktandach, koleżeńskie zachowanie, wzajemną pomoc, uczciwość, pomysłowość czy uczestnictwo w klasowych konkursach można zyskać lub stracić supery - jednostkę fikcyjnej waluty w fikcyjnym banku.

1.jpg

9.jpg

W każdej chwili uczeń może naprawić błędy, a tym samym zaplanować zyski, zabiegając o dodatkową pracę. Wychowawca jest Prezesem Banku, a uczeń klientem Banku, który podpisuje umowę, zakłada konto osobiste, oblicza saldo, itp. O zasadach obowiązujących w grze wiedzą dzieci, wszyscy nauczyciele oraz rodzice, z którymi wspólnie zostaje ustalona taryfa zysków i strat. Kiedy w klasie funkcjonuje BANK SUKCESÓW, nie ma potrzeby prowadzenia dzienniczka uwag, ponieważ wypełniana przez ucznia na bieżąco karta bilansu stanowi dla nauczyciela dobrą podstawę do sporządzania oceny opisowej, dla rodziców zaś codzienną informację o dziecku. Jeśli uczeń w danym miesiącu wykaże się zyskiem, zostaje inwestorem miesiąca i otrzymuje naklejkę.

4.JPG

BANK SUKCESÓW to gra, która nadaje szkolnej nauce kolorów i w której wszyscy mogą być zwycięzcami.

9
Dodaj Komentarz
  • 14
  • 7
  • 15
Komentarze