04.11.2013

Piłka nożna w naszej szkole

W naszej szkole uczniowie po zajęciach mają do dyspozycji orlik, na którym zazwyczaj rozgrywane są mecze piłki nożnej. Uczniowie bardzo chętnie korzystają z tej formy aktywności ruchowej, dzięki której aktywnie spędzają czas wolny, a także doskonalą swoje umiejętności techniczne. Trening przyniósł efekty, gdyż chłopcy dobrze wypadli na gminnych mistrzostwach turnieju w piłce nożnej. Ponadto niektórzy z naszych uczniów należą również do piłkarskiej drużyny gminnej GKS Linia i biorą udział w turniejach piłkarskich na szczeblu województwa, powiatu i nie tylko.

 

IMG_0027.jpg

 

DSC_0189.jpg

 

IMG_0182.jpg

 

DSCN0612.JPG

Dyplompikahalowa.jpg

 

 

SCENARIUSZ LEKCJI

WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KL. V

 

Klasa: V ( chłopcy, dziewczęta)

Miejsce zajęć: orlik

Liczba uczniów: 16

Pomoce dydaktyczne: piłki nożne, pachołki, bramki, stoper, piłka lekarska, hula – hop,

Prowadząca: Bernadeta Piorun

 

 

TEMAT LEKCJI: (PN) Doskonalimy przyjęcie, prowadzenie i uderzenie

piłki nożnej.

Cele lekcji:

Uczeń:

 

- poznaje nowe gry i zabawy;

- odkrywa swoje możliwości posługiwania się nogami podczas zabaw z piłką;

- doskonali umiejętność współpracy w grupie;

- poznaje ćwiczenia podnoszące poziom zwinności i szybkości;

- umie kierować umiejętnie ruchami swojego ciała w  zależności od sytuacji zewnętrznej;

- zna podstawowe zasady gry w piłkę nożną;

- wie, co to jest aktywność ruchowa;

- zna zasady kulturalnego dopingu;

- odkrywa przyjemność z rywalizacji;

- umie zastosować zdrowe zasady rywalizacji w stosunku do siebie i innych. ( zasada fair play).

 

Tok lekcji:

 

  1. Część wprowadzająca (10 min)

 

- Zbiórka – podanie tematu lekcji. Zwrócenie uwagi na porządek i przygotowanie zajęć.

- Rozgrzewka- ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do części głównej (biegi, marsze, skoki,

skłony, skręty itp.) zabawy rozgrzewające z piłką:

- berek z piłką, dwóch uczniów goni trzymając piłkę w rękach, reszta uczniów ucieka.  Zmiana goniącego

następuje po dotknięciu piłką uciekającego przez goniącego;

- marsz dookoła orlika z piłką;

- w biegu podrzucanie piłką z chwytem nad głową oburącz;

- prowadzenie piłki nogą wokół sali w truchcie na sygnał nauczyciela: przysiad, skłon, obrót

o 360o , wyskok

do góry z odbicia raz prawą raz lewą nogą;

- w miejscu odbicie piłki o podłoże, chwyt jej w wyskoku;

- przeskoki obunóż nad piłką.

 

 

 

 

 

  1. Część realizacyjna (30 min)

a)      Szybkość

 

- Gra sztafetowa - Drużyny ustawione w dwóch rzędach, prowadzenie piłki nogą do pachołka i z powrotem, przekazanie piłki następnemu zawodnikowi. Sztafeta jest ukończona, gdy ostatni zawodnik powróci z piłką na koniec szeregu.

- Prowadzenie piłki nogą slalomem pomiędzy pięcioma pachołkami, powrót prowadzenie piłki nogą po prostej. Zasady gry jw.

- Gra sztafetowa z przeszkodami - ustawienie- jw. Prowadzenie piłki nogą do przeszkody, przepuszczenie piłki pod przeszkodą, przeskok zawodnika nad przeszkodą, prowadzenie piłki do następnej przeszkody, przepuszczenie piłki pod przeszkodą przejście zawodnika nad przeszkodą, prowadzenie piłki do pachołka, powrót po prostej. Zasady gry jw.

 

b)      Siła

 

- Uczniowie podzieleni są na 2 drużyny, stoją  tyłem  w rzędach. Pierwszy z zawodników trzymając piłkę lekarską w rękach przekazuje ją do rąk następnemu  itd. aż do ostatniego. Ostatni zawodnik szybko biegnie na początek rzędu powtarzając czynność od początku. Sztafeta kończy się, gdy zawodnik rozpoczynający wyścig znajdzie się na początku rzędu.

 

c)      Szybkość i orientacja

 

- Zabawa w zbieranie piłek - na środku orlika leży hula – hop  wypełnione  piłkami. Kapitan jednej z drużyn ma za zadanie wyrzucić z koła w czasie 10 sekund jak największą ilość piłek. Cała drużyna przeciwna w tym czasie zbiera wyrzucane piłki i przynosi je do koła. Wygrywa drużyna, której zawodnicy wyrzucili więcej piłek.

 

d)     Zabawa kopna

- Strzały do celu. Każdy z uczniów wykonuje dwa rzuty karne. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej bramek.

  1. Część podsumowująca ( 5 min.)

- Uczniowie ustawieni w rozsypce wykonują ćwiczenia oddechowe.

- Podsumowanie i omówienie zajęć. Ocena najaktywniejszych uczniów.

- Nawiązanie do zasad sportowej rywalizacji ( zasada fair play).

 

0
Dodaj Komentarz
  • 4
  • 11
  • 5