02.10.2024
Zajęcia matematyczno-przyrodnicze w grupie 3-4 latków
Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi odkrywcami i badaczami, uczą się przez działanie i doświadczanie. Aktywność poznawcza jest dla nich naturalną rzeczą wynikającą z wrodzonej potrzeby wysiłku umysłowego.
Zajęcia matematyczno-przyrodnicze w grupie 3-4 latków, mają na celu uczenie się wykorzystywania zdobytych umiejętności matematycznych w obserwowaniu przyrody.
Poprzez działania badawcze dzieci poszerzają swoją wiedzę, mogą przezwyciężać przeszkody i wypróbowywać nowe możliwości , a przede wszystkim czerpią wiele radości.
Wykonywanie takich działań staje się wspaniałą zabawą, podczas której w urozmaicony sposób zdobywają wiedzę i uczestniczą w doświadczeniach. Każda zabawa tego rodzaju niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się.
Najlepiej, bowiem zapamiętujemy to, co łączy się z silnymi emocjami. Przy okazji dzieci rozwijają wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość. . Wspólne wykonywanie zadań kształtuje ich umiejętności społeczne i językowe.

0
120