20.06.2016

WYCIECZKA DO WARSZAWY DZIĘKI SKO

15 czerwca 2016 roku uczniowie naszej szkoły wraz z uczniami z SP Borzestowo udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy, pomnik Warszawskiej Syrenki.  Barbakan oraz pomnik Małego Powstańca.

Potem pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Po dwugodzinnym odpoczynku udaliśmy się na przejażdżkę metrem. Pojechaliśmy na wielki plac zabaw, odwiedziliśmy Stadion Narodowy oraz grób błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany.  Udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Podziwialiśmy również pomnik Fryderyka Chopina oraz pomaszerowaliśmy pod Belweder. Z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, ministerstwa i urzędy państwowe. Pani przewodnik pięknie przedstawiła nam historię getta żydowskiego. Przejeżdżaliśmy  przez ten teren zobaczyliśmy m.in. Pomnik Bohaterów Getta, Umschlagplatz, Pawiak.

Kolejną atrakcją drugiego dnia naszej wycieczki był spacer przez Krakowskie Przedmieście i okolice m. in. Pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, kościół Św. Krzyża, pomnik Mikołaja Kopernika, Zachęta.  Nasz spacer zakończyliśmy na Placu Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty.  Kilka chwil spędziliśmy również na Cmentarzu Powązkowskim. Zwiedziliśmy zabytkową nekropolię z grobami sławnych i zasłużonych osób. Następnie pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski.

Wieczorem oczywiście wszyscy kibicowaliśmy naszej drużynie piłkarskiej. Nie zabrakło szalików, flag Polski, wymalowanych twarzy i oczywiście uśmiechu i dobrej zabawy.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wjazdu na taras widokowy na  XXX piętro Pałacu Kultury i Nauki. Następnie udaliśmy się do Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego podziwialiśmy oczywiście ogrody na dachu biblioteki.

W samo południe zobaczyliśmy seans w Planetarium w Centrum nauki Kopernik pt. „Polaris”,
W drodze powrotnej podjechaliśmy jeszcze do Świątyni Opatrzności Bożej i oczywiście do KFC.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.