20.06.2020

ekonomia w pigułce

lekcja on-line. Podczas nauczania zdalnego opiekun SKO przeprowadził w klasie III krótkie spotkanie na temat ' Skąd się wzięły pieniądze.?"

 
 
 
Uczeń:
– zna dzieje pieniądza i jego różne formy,
– wyjaśnia, dlaczego ludzie posługują się pieniądzem,
– omawia wygląd pieniądza,
– dopasowuje odpowiednie banknoty i monety do wybranej kwoty,
– określa zadania i funkcje pieniądza,
– wie, jak nazywa się waluta polska oraz wspólna waluta europejska,
– samodzielnie dokonuje wyborów jako konsument,
– kształtuje umiejętność szanowania pieniądza.
 
 
Dzieje pieniądza
 
Uczeń poznaje dzieje pieniądza, drogę, jaka doprowadziła pieniądz do dzisiejszej postaci. Nauczyciel wyjaśnia, że pieniądze nie zawsze były papierowymi banknotami. Dawniej, przez krótki okres w historii, rolę środka płatniczego pełniły: pieprz, kamienie, muszelki, jedwab, zboże, bydło, tytoń. Jednak jako pieniądze – nie nadawały się, ponieważ były nietrwałe i niewygodne w użyciu.
 
Skorzystanie z prezentacji ;
 
 
0
Dodaj Komentarz
  • 0
  • 10
  • 1