31.05.2014

Edukacja ekonomiczna w klasie szóstej

Szukamy korzystnej lokaty.

Wszyscy już wiemy, że oszczędzanie jest ważne i przynosi wymierne korzyści. Ale jak te korzyści pomnożyć?

Klasy szóste już nieźle znają się na procentach dlatego uczniowie otrzymali specjalne zadanie. Mieli zapoznać się z ofertą trzech dowolnych banków (mamy nadzieję, że PKO BP nie poczuje się urażone), porównać oferty i zdecydować, w którym z nich ulokują na rok swoje wyimaginowane 10 tysięcy złotych.

Nie mogę zdradzić szczegółow, ale (jak łatwo się domyślić) wielu uczniów zaglądało m. in. na strony PKO BP. 

Nie wszyscy wykonali to zadanie poprawnie. Uczniowie nie zawsze potrafili właściwie zinterpretować podawane przez banki informacje. Na przykład mylili się przy lokacie progresywnej traktując ją jak lokatę ze stałym oprocentowaniem. Omówienie popełnionych błędów było niezłą lekcją ekonomii.

0
Dodaj Komentarz
  • 9
  • 6
  • 5